Přistižena při činu

Nová Fabia přistižena při testování. Záběry z dálnice potvrzují, že vyrostla

Téma:

Den poté, co Škodovka první foto naznačující finální tvary nové generace modelu Fabia, se nám podařilo natočit další testovací auto přímo v provozu na dálnici D11. Záběry potvrzují, že Fabia nabírá na svalech a rozměrech.

S využitím modulární koncernové platformy vyroste Fabia ve srovnání s předchozí generací ve všech směrech. Například objem zavazadlového prostoru se zvýší o dalších 50 litrů.

 

To je oficiální vzkaz za Škodovky. A potvrzují ho i špionážní fotky a záběry testovacích aut, byť finální podobu pořád kryje kamufláž.

 

Jeden z prototypů se nám podařilo natočit na dálnici D11. I pod maskovací fólií je jasně vidět mohutnější záď s prolisem a celkově víc "rozkročený postoj."

 

Vpředu má zase o dost výraznější masku a linie kapoty připomíná novou Octavii. Větší masce nejspíš ustoupí přední světlomety, které budou o něco menší než u dosavadní třetí generace.

 

 

Ukazují to i další špionážní snímky, které zveřejnil motoristický portál Motor1. Ukazují Fabii při testech i ve vrcholné verzi Monte Carlo. Sice bez maskovací fólie, ale zase s některými zakrytými detaily (podívejte se v galerii na konci článku).

 

Škodovka prozradila, že Fabii vypustí do světa už na jaře, kdy je naplánovaná světová premiéra. První zákazníci by se měli dočkat na podzim.

 

Fabia tak dožene koncernové sourozence VW Polo a Seat Ibiza, za kterými současná generace už zaostává.

 

 

Fabia poprvé využívá modulární platformu MQB-A0 koncernu Volkswagen. Ta má nabídnout Více prostoru v interiéru, nejmodernější asistenční systémy a široké možnosti konektivity. Díky pevnější tuhosti karoserie umožňuje také vylepšení v oblasti pasivní bezpečnosti  a stejně tak nabízí širokou škálu moderních asistenčních systémů, které byly dosud dostupné pouze pro vozy vyšší třídy. Interiéru by měl dominovat volně stojící displej infotainmentu nad výdechy klimatizace, podobně jako u Kamiqu nebo Scaly.

 

"Nová Fabia je ideální pro mladé rodiny, čerstvé absolventy nebo jako druhý rodinný vůz," prezentuje model sama automobilka.

 

Pod kapotou budou výhradně benzínové motory nové generace. Všechny dostupné pohonné jednotky pochází z generace Evo koncernu VW. Nová Fabia bude vybavena pohonem předních kol a zákazníci si mohou vybrat mezi manuální nebo automatickou sedmistupňovou převodovkou DSG.

 

 

Zatímco hatchback bude mít nový kabát, prodlouženou verzi kombi zatím bude Škodovka vyrábět jen v současné stárnoucí třetí generaci (s označením Tour). Schvalování nové generace kombíku totiž trvalo až do konce loňského roku a tak si u něj na novou podobu budeme muset počkat nejspíš ještě dva roky.

Související témata:
TN.cz