Plány nového šéfa

Nová Fabia bude skvělé auto, slibuje šéf Škody. Nevzdává ani boj o Superb

Předseda představenstva Škody Auto Thomas Schäfer
Zdroj: Škoda Storyboard
Předseda představenstva Škody Auto Thomas Schäfer.
Téma:

Škoda se nastane levnou značkou, vzkazuje nový šéf tuzemské automobilky Thomas Schäfer v rozhovoru pro podnikový magazín Škoda Mobil. Připouští náročné vyjednávání s mateřským koncernem Volkswagen, ale ze škodovky prý nechce dělat levnou značku.

O budoucnosti automobilky Škoda se v poslední době namluvilo dost - mateřský Volkswagen prý chce, aby vyráběla levná auta na úrovni Dacie, taky prý chce přesunout výrobu prémiových modelů Superb a Kodiaq mimo Česko. Jak to vidí nový šéf Škody Auto Thomas Schäfer? Ledacos naznačil v novém rozhovoru pro podnikový magazín Škoda Mobil, který zčásti zveřejnil i web Škoda Storyboard.

 

Spekuluje se o tom, že Česko přijde o Superb i Kodiaq, který se vyrábí v Kvasinách - první se má stěhovat do Bratislavy spolu s Passatem, ten druhý do Německa. Podle Schäfera však stále rozhodnuto není.

 

 

"Byla by velká chyba, kdybychom kvasinského závodu nevyužili naplno. Kvasiny jsou jedním z nejvýkonnějších a nejmodernějších podniků v celé výrobní síti koncernu VW a a disponují vzdělanými i vysoce motivovanými kolegy. V tuto chvíli se nacházíme uprostřed dlouhých jednání s koncernem VW. Do konce roku budeme mít také rozhodnutí týkající se modelu Superb. Jsem přesvědčen, že najdeme dobré a dlouhodobé řešení pro všechny," vzkázal nový předseda představenstva.

 

Že by Škodovka v Česku místo prémiových modelů montovala jen laciné vozy? "Určitě nesměřujeme k tomu, aby se Škoda stala levnou značkou. Soustředíme se na korejské, japonské a francouzské výrobce, to jsou naši hlavní konkurenti a s nimi budeme soupeřit a společně využijeme potenciál značky," zopakoval Schäfer.

 

 

Hodně si slibuje od nové generace Fabie, která má na trh nejspíš znovu dorazit i jako kombík. A prozradil, že nástup nové Fabie můžeme očekávat už příští rok. "Už se těším, až v příštím roce uvedeme na trh nový model Fabia. Bude to skvělé auto, má očekávání jsou tedy velká," podotkl.

 

 

Ze Škodovky prý nechce mít levnou značku, ale na výrobu cenově dostupných modelů zřejmě přitlačí. "Škoda Auto zaujímá v tuto chvíli jasnou pozici, za vynaložené peníze poskytuje skvělou hodnotu. U našich zákazníků výborně fungují Simply Clever řešení, mimořádná prostornost, praktičnost a jedinečný design, které nabízí každý model. Vozy Škoda budou vždy dostupné – ať už cílíme na studenty, mladé rodiny nebo starší páry. Tohoto směru se budeme držet i nadále. Kromě současné modelové řady však vidím další možnosti růstu v dobývání nových trhů či ve větším zaměření na segment dostupných vozů, tím pádem získáme příležitost významně rozšířit zákaznické portfolio," popsal své plány.

 

 

Letošní hospodaření automobilky výrazně ovlivnila pandemie koronaviru a jarní výpadek ve výrobě. Podle Schäfera ale poslední měsíce ukazují, že se Škodovka zotavuje. "Ve zbytku roku uděláme vše, co bude v našich silách, abychom dopad na naše podnikání minimalizovali. Aktuální údaje o prodejích ukazují, že tento rok v žádném případě není ztracený. Naplno pracujeme na tom, abychom z něj vytěžili co nejvíce. Červencové výsledky dokonce v meziročním srovnání dopadly o 8 % lépe, dokázali jsme výrazně zvýšit náš podíl na trhu a také srpen vypadá velmi slibně. Moje díky za to patří celému týmu," dodal.

TN.cz