Průzkum v českých servisech

Nejspolehlivější ojeté auto: Mechanici vybírali mezi vozy do 100 tisíc korun

Autoservis
Zdroj: Profimedia
Ilustrační snímek.
Téma:

Jaké auto by doporučili svým známým automechanici? To zjišťoval průzkum prováděný sítí nezávislých autoservisů ProfiAuto. 239 profesionálních mechaniků hodnotilo systémem školní výuky padesát nejpopulárnějších vozidel v České republice a na Slovensku. V kategorii automobilů do sta tisíc korun zvítězila Toyota Yaris III, nejhůř si naopak vedl Renault Thalia II.

Spolehlivost motoru a jeho zavěšení, poruchovost elektroniky a kvalita karoserie. To jsou kritéria, na základě kterých hodnotili mechanici spolehlivost celkem padesáti nejpopulárnějších modelů aut v České republice. Z aritmetického průměru hodnocení těchto kritérií vyplynula pětibodová stupnice známek jako ve škole.

 

Hodnocení spolehlivosti se zúčastnilo 239 mechaniků, kterým tyto vozy denně prochází pod rukama a dokážou tak určit nejčastější příčiny poruch. V první části ankety hodnotili třináct nejběžnějších ojetých automobilů na českých silnicích do 100 tisíc korun.

 

Do výběru byly zařazeny vozy Volkswagen Golf V, Ford Focus II, Renault Thalia, Škoda Fabia I, Kia Cee’d I, Peugeot 206, Opel Astra H, Peugeot 207, Ford Fusion, Toyota Yaris II, Hyundai i30 I, Hyundai Getz a Renault Thalia II.

 

Z kategorie do sta tisíc korun mechanici nejlépe hodnotili Toyotu Yaris II (výroba 2005–2011).

 

 

"Automobil získal výsledné hodnocením 2,1 a doporučilo by ho celých 86 procent dotazovaných mechaniků. Nejvíce na něm oceňovali motor a elektroniku. Nadprůměrné hodnocení ale získala také karoserie a upevnění motoru,“ přiblížil Jindřich Krejčí, ředitel projektu ProfiAuto v Česku a na Slovensku.

 

 

Mechanici uváděli také nejčastější příčiny poruch. U Toyoty Yaris II respondenti nejvíce zmiňovali problémy s korozí, kompresorem klimatizace, vodním čerpadlem a čepy řízení.

 

O druhé místo se podělily Volkswagen Golf V (2003-2008) a Hyundai i30 I (2007–2012) s výslednou známkou 2,3.

 

U Volkswagenu Golf V se ukázal jako největší problém mimo jiné praskající hlava u motoru 2,0 TDI 16 V.

 

Problém s motorem měl i model Hyundai i30 I. Mechanici u něj poukazovali na uložení klikové hřídele a celkovou hlučnost motoru.

 

Na třetím místě v cenové kategorii do sta tisíc korun skončil Ford Focus II (2004–2011) s hodnocením 2,7.

 

Naopak nejhůř si v anketě vedl Renault Thalia druhé generace (2008–2013), kterému mechanici přidělili známku 3,2. "Ve všech kategoriích získal vůz podprůměrné hodnocení. Ze zkušeností mechaniků trpí na časté koroze, vypalování koncovek předních světlometů, problémy s výfukem, zavěšováním kol i čepy ramen silentbloků," popisuje Lukáš Czauderna, poradce pro rozvoj autoservisů ProfiAuto Service.

 

Podívejte se na výsledný žebříček:

Ojetá auta do 100 tisíc korun

MODEL HODNOCENÍ
Toyota Yaris II 2,1
Volkswagen Golf V 2,3
Hyundai i30 I 2,3
Ford Focus II 2,7
Opel Astra H 2,7
Ford Fusion 2,8
Renault Thalia 2,8
Kia Cee’d I 2,9
Peugeot 206 2,9
Hyundai Getz 2,9
Škoda Fabia I 3,0
Peugeot 207 3,0
Renault Thalia II 3,2



Cílem ankety bylo zprostředkovat českým zákazníkům přehled o spolehlivosti oblíbených vozidel. "Před koupí auta si většina lidí shání co nejspolehlivější informace o vybraném modelu. Ty ale často chybí. Čeští řidiči se tak většinou musí spoléhat jen na rady známých nebo internetová hodnocení. Jen velmi málo anket ale srovnává auta mezi sebou, navíc většinou nereflektují situaci na českém trhu," vysvětluje Krejčí.

 

 

Výzkum probíhal v loňském roce a hodnotil 50 nejpopulárnějších automobilů v České republice rozdělených do tří kategorií podle pořizovací ceny. Anketa probíhala formou dotazníků, u všech vozů byly posuzovány stejné kategorie a položeny stejné otázky. Celkový výsledek vyplynul z hodnocení karoserie, elektroniky, motoru a zavěšení. Hodnocené modely byly vytipovány na základě údajů o registracích a prodejích aut za období 2004 až 2018 podle Svazu dovozců automobilů.
 

Související témata:
TN.cz