Žebříček spolehlivosti

Auta do 200 tisíc podle mechaniků: Nejlepší škodovky, nejhorší renault

Autoservis
Zdroj: Profimedia
Ilustrační snímek.
Téma:

Jak hodnotí spolehlivost aut profesionální automechanici? Mezi ojetinami v cenovém rozmezí od 100 do 200 tisíc korun podle nich jednoznačně kralují škodovky. Konkrétně Octavia první a druhé generace, Citigo a Roomster. Naopak spolehnutí podle nich není na Renaulty Clio čtvrté generace a "trojkový" Mégane. Podívejte se na žebříček hodnocených aut.

Spolehlivost motoru a jeho zavěšení, poruchovost elektroniky a kvalita karoserie. To jsou hlavní kritéria průzkumu prováděného sítí nezávislých autoservisů ProfiAuto. 239 profesionálních mechaniků v něm hodnotí nejpopulárnější ojetá vozidla v Česku.

 

V kategorii automobilů do sta tisíc korun zvítězila Toyota Yaris III, nejhůř si naopak vedl Renault Thalia II - podrobné výsledky najdete ZDE.

 

Teď si mechanici "posvítili" na vozy s cenou od sta do dvou set tisíc korun. Celkem posuzovali 18 nejběžnějších modelů na českých silnicích. Nejlepší hodnocení dostala Škoda Octavia první generace (výroba 1996-2010), nejhůř naopak dopadl Renault Clio IV.

 

 

"Nový montážní závod byl v Mladé Boleslavi otevřen 3. září 1996. A v tento den byla také oficiálně zahájena montáž nové Škody Octavia I. Díky tomuto modelu získala Škodovka světové jméno a kvalita zpracování vozu to potvrzuje. Tento model by doporučilo 100 % našich mechaniků," říká Jindřich Krejčí, ředitel projektu ProfiAuto v Česku a na Slovensku.

 

Přesto samozřejmě existují důvody, proč řidiči s Octavií do servisů jezdí. "Poměrně častým problémem byla koroze, dále mechanici často řešili potíže se stahováním oken, zabezpečením dveří, silentbloky nebo předními kotouči,“ doplňuje Krejčí.

 

I další přední pozice obsadily škodovky, mezi které se dokázal vklínit pouze Volkswagen Golf VI (2008-2016). "Tento model, který v USA nese podoznačení Rabbit by doporučilo 73 procent našich mechaniků. Řidiče u tohoto Golfa často trápí EGR ventil, vodní čerpadlo nebo také rozvodový řetěz. Přesto platí, že tuto cenovou kategorii vozů absolutně ovládly Škodovky. Jak Citigo, tak Roomster, Fabia i Octavia II potvrzují, že do dvou set tisíc korun lepší koupi nenajdete. Jestliže ale Škodovky na něco trpí, tak jsou to rozvody, stahování oken a někdy také kabeláž ve dveřích,“ doplňuje Krejčí.

 

 

Naopak nejhůř si v anketě vedly renaulty. Mégane III (2008-2016) obdržel známku 3,1, Clio IV (2012-2019) bylo se známkou 3,4 dokonce ze všech modelů nejhorší. "Motor u nich správně netěsní a připočteme-li, že se u těchto modelů velmi rychle opotřebují brzdy, tak jsme museli modely od Renaultu logicky zařadit na ty nejnižší příčky," vysvětluje Lukáš Czauderna z ProfiAuto.

 

Mezi Renaulty se na chvostu vklínila Kia Cee´d s hodnocením 3,2, jež má velké potíže především s motorem a karosérií. U tohoto modelu se velmi rychle opotřebují ložiska a velmi často a brzy je zničená spojka.

 

Hodnotilo se jako ve škole od jedničky do pětky, z aritmetického průměru pak vyšla výsledná známka - podívejte se na celkové hodnocení všech posuzovaných modelů:

 

Ojetá auta za 100 - 200 tisíc
MODEL HODNOCENÍ
Škoda Octavia I 2,1
Škoda Citigo 2,2
Škoda Octavia II 2,3
Škoda Roomster 2,3
Volkswagen Golf VI 2,4
Škoda Fabia II 2,6
Citroën Berlingo II 2,7
Seat Ibiza IV 2,7
Volkswagen Caddy III 2,8
Hyundai i20 I 2,8
Volkswagen Polo V 2,9
Dacia Logan II 2,9
Dacia Dokker 2,9
Dacia Sandero II 2,9
Ford Fiesta VI 3,0
Renault Mégane III 3,1
Kia Cee’d II 3,2
Renault Clio IV 3,4

 

Cílem ankety bylo podle Krejčího zprostředkovat českým zákazníkům co nejucelenější přehled o spolehlivosti oblíbených vozidel. "Před koupí auta si většina lidí shání co nejspolehlivější informace o vybraném modelu. Ty ale často chybí. Čeští řidiči se tak většinou musí spoléhat jen na rady známých nebo internetová hodnocení. Jen velmi málo anket ale srovnává auta mezi sebou, navíc většinou nereflektují situaci na českém trhu,“ vysvětluje Krejčí.

 

 

Výzkum probíhal v loňském roce formou dotazníků. Hodnocené modely byly vytipovány na základě údajů o registracích a prodejích aut za období 2004–2018 podle Svazu dovozců automobilů.

Související témata:
TN.cz