Speciální kočka

Nadupaná Škoda 110 R šokovala na Nürburgringu. Smázla i Lamborghini

Speciálně upravená Škoda 110 R
Zdroj: Misha Charoudin / YouTube
Téma:

Motor má z Alfy Romeo, místo plechů laminát, uvnitř závodní volant a bezpečnostní rám a spoustu dalších úprav. Přesto to pořád je Škoda 110 R z roku 1980. majitel z Česka z touhle červenou kráskou nadělal pořádný rozruch na německém okruhu Nürburgring.

Majitel jí říká familiérně "Kóča". Ona to taky kočka je. A taky to umí pořádně rozbalit. Tahle škodovka bezesporu okouzluje, kamkoliv přijede. "Paf" z ní byl i youtuber Misha Charoudin, který točí videa o upravených silných strojích prohánějících se po Nürburgringu.

 

Není divu, tahle Škoda 110 R lakovaná v červeném odstínu Škoda Corrida je opravdový unikát. I když z původního vozu z roku 1980 toho moc nezbylo.

 

Pyšný český majitel upraveného vozu původní "Erko" moc nešetří. "Měla slabý motor, mizerné zavěšení, mizerné brzdy a mizerné vlastně všechno. Ale je to nádherné auto. Tak jsem si řekl, že když vypadá dobře, možná by mohla i dobře jezdit," popisuje.

 

Finální přestavba do současné podoby zabrala dva roky a tisíce hodin v dílně. "Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta," říká majitel s přezdívkou Eidy.

 

 

Jeho laminátem a hliníkem odlehčená "Kóča" váží jen něco málo přes 800 kilogramů, původní jedenáctistovku pod kapotou nahradil motor z Alfy Romeo 75 2.0 TS s výkonem 150 koní. Vnitřek zdobí bezpečnostní rám, sportovní sedačky a volant. Originální palubní deska je jen mírně přizpůsobená úpravám.

 

Na autě jsou stovky dalších úprav a změn. Některé části jsou vyrobené vlastnoručně, jiné na zakázku, další použité z jiných vozů. Například disky má tohle "Erko" z Lady a BMW e30. Kompletní specifikaci najdete na profilu majitele - ZDE.

 

Sání vzduchu vede netradičně z vnitřku kabiny, což výrazně zvyšuje dojem z pořádně uřvaného motoru. I ten autora videa ohromil. Youtuber si pochopitelně vyzkoušel i jízdu přímo na okruhu, kde se "erko" rozhodně neztratilo ani mezi silnějšími stroji - podívejte se (a poslechněte si) sami:

 

 

Eidy má "Kóču" už přes 20 let, původní cena byla 8000 korun. "Auto jsme s tátou koupili o vánocích 98. Mně bylo 16. Byl to bezva vánoční dárek. Když jsem ho uviděl krčit se v kopřivách na dvorku, bylo moje. Vypadalo strašně a úchvatně zároveň," popisuje Eidy.

 

 

Ze zuboženého "Erka" v té době odpadávaly díly, ale s tátou, zkušeným mechanikem ho nejprve doslova "vykuchali" a pak dali znovu dohromady. Byla to náročná dřina, přesto nadšenci s úpravami pokračovali dál a dál. Postupně vůz dotahovali až k současné nadupané verzi. "Vyhovuje mi řidičský styl jenž Erko vyžaduje. Tzn. pomalu dovnitř, rychle ven. Hlavně pořád pod plynem. Dveřma napřed. Tak jak to jde jenom se zadokolkou," dodává její majitel.

 

 

Kupé Škoda 110 R je jeden z nejelegantnějších českých sportovních vozů. Výroba probíhala v letech 1970 – 1980 v závodě Kvasiny. Letos tak "Erko" slaví padesátiny.

Související témata:
TN.cz