Apríl v automobilkách

Karaoke do škodovek, Voltswagen a další (ne)povedené aprílové vtípky

Aprílové žertíky automobilek
Zdroj: Automobilky
Téma:

Automobilky většinou neoplývají smyslem pro humor. Svoje novinky většinou popisují dost suše, tiskové zprávy jsou plné technických dat. Na apríla se ale občas "odvážou". A někdy se jim vtípek i povede…

Volkswagen si v duchu elektromobility změní jméno a v USA z něj bude Voltswagen. Tak tohle se dalo vyčíst z "omylem uniklé" tiskové zprávy, o které už na konci března informovala televize CNBC. Americké zastoupení automobilky pak opakovaně vyvracelo první podezření, že jde o předčasný aprílový žert. "Divize elektromobilů skutečně ponese název Voltswagen of America," tvrdilo ještě v úterý, kdy se dokonce web a sociální sítě americké divize "převlékly" v duchu nového názvu.

 

 

V předvečer aprílu však Volkswagen obrátil a vzkázal, že skutečně jde o marketingový fórek. Jen se jaksi nevydařil… "Přejmenování bylo navrženo jako oznámení v duchu prvního dubna, zdůrazňující uvedení plně elektrického SUV ID.4 a signalizující náš závazek přinášet elektrickou mobilitu všem, napsala automobilka v prohlášení pro CNN.

 

Aprílové "srandičky" jsou u výrobců aut celkem oblíbenou marketingovou hříčkou. Obvykle je rozesílají ve formě tiskových zpráv propagujících podivné modely nebo šílené sci-fi technologie. Podívejte se na některé letošní aprílové vtipy a pár kousků z minulosti:

 

I Škodovka na letošek vymyslela aprílový fórek. Postaralo se o něj britské zastoupení: Abyste neděsili ostatní členy posádky svým zpěvem u autorádia, můžete si pořídit nový software, který po aktivaci na dotykovém displeji detekuje váš zpěv, automaticky ho upraví a pustí přes reproduktory do éteru v libé formě. O nové technologii informovala šéfka škodovácké Audio divize Carrie O’Key (už to vidíte? V angličtině se slovo "karaoke" vyslovuje dost podobně…).

 

 

Italská Alfa Romeo zase letos přišla na aprílový nápad, jak zlepšit výhled z auta. Pro model Stelvio vymyslela nový typ elektrochromatického skla, dík kterému bude svět z vozu vypadat vždy atraktivně "italsky". Na výběr prý budou různé filtry, třeba ten, který dodá atmosféru slunečného dne i za nevlídného počasí.

 

 

Dacia se na apríla vydala rovnou do vesmíru. Prohlásila, že je nejlepší značkou v poměru cena/výkon a že tuto hodnotu rozšíří i na kosmické lety. Duster přejmenovala na Dustar a chce s ním nabízet cenově dostupné kosmické výlety. Také Dacia si pro vtípek zvolila originálního mluvčího - nové kosmické plány za ni přednesl Noel Armstrong.

 

 

Britský Caterham, který vyrábí malé, lehké sportovní vozy uvedl na apríla na trh speciální lubrikant Seven Lube. Sedmnáct měsíců ho vyvíjeli špičkoví inženýři, konzistencí prý připomíná vepřové sádlo a velmi snadno se nanáší. K čemu že to je? No aby se do malého Caterhamu 7 snadno nasoukali i tlouštíci. Pomažete se a za volant zajedete jako po másle...tedy spíš po sádle… "Nastupování a vystupování nikdy nebylo jednodušší," vzkazuje automobilka.

 

 

Praktický vtípek prezentoval výrobce luxusních vozů Bentley. Jedná se o otočný infotainment určený pro modely Continental GT a Flying Spur, který skrývá kávovar! Stačí stisknout tlačítko nebo poručit hlasem a během pár vteřin máte espresso či macchiato. No nechtěli byste něco takového ve svém autě? Nejen 1. dubna?

 

 

Aprílovou vychytávku představilo i německé Porsche. Jde o speciální lak s patinou, která má připomínat legendární veterány slavné značky. Němci dlouho míchali a vymýšleli správné postupy, než přišli na ideální odstíny… Nový styl má být vrcholem a budoucností individualizace v rámci programu Paint to Sample. No řekněte, nechtěli byste si taky z fungl nového auta rovnou udělat oprýskaného veterána? Podívejte se ve videu, jak to sluší vozům Porsche:

 

 

Aprílové žertíky patří mezi oblíbené hrátky další německé automobilky BMW. Jedním z jejích nejlepších chytáků byla speciální technologie představená na apríla 2009. Šlo o jakési magnetické "laso", které řidičům umožní automaticky se přilepit někomu na zadek a nalepeného "bavoráka" tam digitálně udrží.

 

 

Škodovka zase v roce 2014 ukázala speciální edici modelu Yeti - "chlupatou" verzi Yeti Ice, o kterou se prý postarali vývojáři v Himálaji:

 

Související témata:
TN.cz