Honda HR-V

Jak vypadá ideál dnešních řidičů? Prý jako tahle zdánlivě nudná Honda

Téma:

Honda nedávno představila novou generaci svého kompaktního SUV modelu HR-V. Dostal hybridní jednotku, ale nejviditelnější změna je v designu. Podle konstruktérů jde o auto vytvořené přesně na míru současným řidičům. Ladilo se opravdu do nejmenších detailů včetně toho, jak bude posádka vnímat proudění vzduchu či světla. Proč je podle Hondy nové HR-V ideální auto? Podívejte se ve videu, jak si s ním Japonci vyhráli.

Změna je to docela razantní. Zatímco předchozí generace HR-V měla dost prolisů, kulaté tvary i členitou, ostře řezanou masku, nová generace se vrací k decentnímu designu. Jemně řečeno. Podle některých komentářů je to prostě trochu nuda.

 

Karoserie se vzadu svažuje ve stylu kupé, ale jinak převažují rovné linie a velké hladké plochy. Obzvlášť v bílém provedení tohle auto rozhodně nevyčnívá. Ale pozor, má ztělesňovat všechny požadavky současných zákazníků na nový vůz. Podle automobilky má HR-V "navazovat na to, co mají zákazníci rádi, zintenzivnit jejich životní styl a každý den jim zpříjemňovat život." Ve svém rozsáhlém průzkumu a náročných diskuzích Honda prý zjistila, že moderní spotřebitelé si vybírají produkty nejen na základě výkonu nebo atraktivního vzhledu, ale podle toho, jak zapadají do jejich života a zda konkrétní produkt plní jejich přesné požadavky.

 

 

Japonci proto při vývoji ladili každý detail, předem promýšleli, co a jak budou řidiči i spolujezdci používat. A na první pohled možná nudná jednoduchost byla jejich záměrem. "Vůz byl vytvořen na základě pocitů zákazníků, to se zcela odlišuje od našeho dřívějšího přístupu. Chtěli jsme vyvolat pozitivnější pocity. Jednodušší, avšak kvalitní vůz, který lidem poskytne spokojenou jízdu každý den," popisují designéři exteriéru i interiéru. "Všechny detaily se odhalí, až když vidíte každou část vozu venku, pod zářícím sluncem," doplňuje hlavní konstruktér Korijo Okabe.

 

 

Honda v poslední době sází na čistou jednoduchost. Návrháři věnovali velkou pozornost detailům - například ostré kontury byly co nejvíce zarovnány a minimalizovány, aby nevytvářely stíny, na klikách byly zcela odstraněny a třeba světla registrační značky, kliky dveří zavazadlového prostoru a zadní kamery jsou integrovány do jednoho celku.

 

Světlomety a maska chladiče splývají s předními bočními panely a s horní mřížkou v barvě karoserie. Na boku se od předních světlometů k zadním kombinovaným světlometům táhne jediná horizontální linie. I vzadu je zřejmá snaha o dosažení kombinace užitnosti a jednoduchého designu výklopných dveří zavazadlového prostoru. Kufr má rovnou podlahu a hrana je položená níž, takže přístup k nákladu je snadný i přes linii střechy inspirovanou vozy kupé.

 

Honda se zaměřila na svou zásadu vývoje "Man-Maximum, Machine-Minimum" založenou na přesvědčení, že účelem technologií a designu je sloužit potřebám řidiče a spolucestujících.

 

Model si zachoval unikátní uspořádání středové palivové nádrže, které poskytuje základ pro flexibilní a prostornou kabinu a pohodlí pro čtyři dospělé osoby. Prostorností je ostatně kompaktní HR-V vyhlášené. V nové generaci tomu přizpůsobili i rozvržení komponentů hybridního hnacího ústrojí.

 

Anketa

Líbí se vám jednoduchý styl nové Hondy HR-V?

Hlasovalo 42 lidí.

 

Ačkoliv si HR-V udrželo kompaktní rozměry podobné předchozí generaci, prostor pro nohy a ramena je větší. Kostruktéři si pohráli s variabilitou rovného zavazadlového prostoru a uspořádání sedadel tak, aby šlo do auta snadno naložit i jízdní kolo nebo další sportovní výbava. "Díky chytrému použití nejnovějších technologií a designového pojetí společnosti Honda jsme vytvořili vůz, který poskytuje prostornost, konektivitu, spolehlivost a variabilitu, jež jsou nutné s cílem plně podpořit a zlepšovat každodenní život těchto spotřebitelů," dodává hlavní konstruktér Okabe.

 

Okna jsou navržena tak, aby přiváděla co nejvíce světla a nabízela vynikající výhled, který je podporován horizontálně orientovanou přístrojovou deskou a rovnou linií kapoty.

 

Ladilo se i proudění vzduchu a tvar výdechu klimatizace, aby vzduch neotěžoval posádku, ale proudil podél bočních oken a čelního skla ke stropu. I ovládací prvky jsou rozmístěny tak, aby řidiče nic nerozčilovalo, aby nic nehledal, naopak měl pocit komfortu a klidu. U zadních sedadel byla oproti předchozím generacím přidána možnost dalšího sklopení zvyšující pohodlí i prostornost.

 

 

Dvoumotorové hybridní ústrojí e:HEV je součástí standardní výbavy. HR-V tak navazuje na hybridní CR-V a nový Jazz, které byly uvedeny na trh loni. Honda se zavázala, že bude mít do příštího roku alespoň částečně elektrifikované všechny hlavní modely nabízené v Evropě.

 

HR-V e:HEV bude v Evropě k dispozici koncem roku 2021.

 

Fotogalerie: Nová generace kompaktního SUV Honda HR-V

1
/
10
Zdroj: Honda
Honda HR-V - 22

Související témata:
TN.cz