Pomáháme s výběrem

Hledáte velký vůz? Ojetý Superb je dobrá volba, ale musíte umět vybrat

Škoda Superb
Zdroj: Auto ESA
Téma:

Škoda Superb je na trhu ojetých aut ve třech generacích. První generace má už svoje odslouženo, a tak se jich v nabídce ojetin objevuje nejméně. Nejsilněji je zastoupena generace druhá a současná třetí. Ceny se pohybují od 60 tisíc až po jeden milion korun.

"Na konci devadesátých let čeští konstruktéři požádali kolegy z Volkswagenu, aby jim dali Passata B5 jako základ pro nový velký sedan. Po Octavii první generace, která měla vzadu diskutabilní prostor pro kolena, chtěli na trh uvést vůz s uspokojujícím prostorem na zadních sedačkách. Superb první generace proto dostal o 10 cm delší rozvor, než měl evropský Passat B5," říká Filip Kučera z auto ESA.

 

Superb I (2001-2008), modernizace 2006

První Superb byl k dispozici pouze jako sedan, kombík se v první generaci nevyráběl. Dobře přístupný zavazadlový prostor má objem 462 litrů, ale bez možnosti sklápět zadní sedačky. Ta přišla až v roce 2004, kdy zároveň došlo ke zvýšení objemu kufru na 480 litrů. I když má první Superb velkorysou délku, šířka vnitřního prostoru může pro tři osoby vzadu působit poněkud stísněně.

 

Superb prošel modernizací v roce 2006. Poznáte ji spolehlivě podle designu zadních světel ve tvaru písmene C.

 

Většina vozů na trhu má pětistupňovou manuální převodovku. Pohon všech kol první Superb nedostal.

 

 

Z široké palety motorů můžeme doporučit benzinovou 1.8 20V Turbo 110 kW. Z naftových motorů jsou nejspolehlivější 1.9 TDI 85 kW a šestiválec 2.5 TDI V6 120 kW s šestistupňovou manuální nebo pětistupňovou automatickou převodovkou.

 

Z aktuální nabídky na trhu:

Škoda Superb I, 2.5 TDI V6/120 kW L&K, 2007, 237.757 km, 70.000 Kč.

 

Superb II (2008-2015), modernizace 2013

Druhý Superb už nebyl klasickým sedanem, ale díky praktickému řešení dvojitého otevírání pátých dveří Twindoor se z něj sta liftback s vynikajícím přístupem do zavazadlového prostoru.

 

 

Ve druhé generaci se už také objevuje kombi, které exceluje obrovským zavazadlovým prostorem 633 litrů a při sklopených sedadlech dokonce 1865 litrů.

 

Ve druhé generaci se často vyskytují automatické převodovky a pohon všech kol.

 

Problémy občas bývají s kabeláží, která se láme, ať už ve složitých dveří od zavazadelníku nebo v těch předních. To může vést například k poruše ovládání dveří kufru a elektrických oken, dejte také pozor, jestli funguje osvětlení registrační značky nebo zda nesvítí kontrolka bočního airbagu. Ideální je hledat vůz, u kterého už kabeláž prošla výměnou.

 

Modernizovaný Superb II poznáte podle "origami" designu 5 dveří. A také podle kapoty, která se znakem částečně zasahuje do mřížky chladiče.

 

Nejčastěji se setkáte s naftovými motory 2.0 TDI ve verzích 103 a 125 kW, které neměly větší problémy se spolehlivostí. Benzínové přeplňované motory TSI mají výborné vlastnosti, pověst jim však kazí problémy s rozvody či vysoká spotřeba oleje. V nabídce jich není mnoho, nejčastěji narazíte na spolehlivější 1.4 TSI 92 kW.

 

Zajímavým exemplářem je pak šestiválec 3.6 FSI V6 191 kW, který vyniká mimořádně kultivovaným projevem, trápením opět mohou být rozvody.

 

Z aktuální nabídky na trhu:

Škoda Superb II, 3.6 FSI V6/191 kW Ambition 4x4, 2009, 249.778 km, 140.000 Kč.

 

Superb III (2015 - současnost), modernizace 2019

Třetí generace Superbu postavená na platformě MQB je i přes přítomnost mohutného SUV Kodiaq stále největším a nejluxusnějším modelem značky. Vyrábí se se jako liftback s obrovským víkem zavazadlového prostoru o objemu 625 litrů nebo jako kombi s objemem 660 litrů. Prostor pro posádku na zadních sedadlech je stále velkorysý a zvýšil se komfort z hlediska celkové šířky vnitřního prostoru.

 

 

Na trhu ojetých vozů převažují modely s automatickou převodovkou. Asi 25 procent vozů má pohon 4x4.

 

Nejrozšířenější motorizací je úsporná 2.0 TDI 110 kW, hned za ní následuje výkonnější 140 kW verze. Z benzínových motorů vyniká vysokým výkonem přeplňovaný 2.0 TSI 206 kW.

 

Superby po modernizaci z roku 2019 na uvedení na trh ojetin teprve čekají. Poprvé se objevuje verze Superb Scout nebo plug in hybrid Superb iV.

 

Z aktuální nabídky na trhu:

Škoda Superb III Combi, 2.0 TSI/206 kW Style 4x4, 2016, 105.698 km, 510.000 Kč.

 

"Superby III přicházejí na trh ojetin převážně z leasingů s jasnou servisní historií, v dobrém stavu a za dobré peníze. V karoseriích mírně převažuje kombík. 70 procent nabídky představují naftové motorizace a téměř 40 procent prostřední výbava Style. Dostupnost nejluxusnějšího vozu domácí značky zvyšuje naše financování, ve kterém si zákazníci mohou sami určit výši akontace i měsíční splátky," doplňuje Filip Kučera z Auto ESA.

Související témata:
TN.cz