Publikováno 28. 2. 2017
Kolik stojí nový VW Golf?

VW Golf je něco jako Coca Cola automobilového světa

33 milionů aut, sedm generací, na trhu od roku 1974. VW Golf se začíná prodávat v ČR.

Navzdory unifikaci designu všech VW je pořád jasně identifikovatelný. Bez designových výstřelků, ale pořád moderní. Je to synonymum pro pozvolný vývoj. A víte co? V české republice tvoří bezmála čtvrtinu prodejů VW. Víc jak polovina z nich má benzínový motor a krátkou karoserii. No a co potěší každého nadšeného řidiče, tak bylo prodáno 170 ostrých GTI, a z toho bylo dokonce 44 kusů extrénního GTI Clubsport.


DOPORUČUJEME: Video - Golf GTI na Nordchleife! Tahle jízda vám vyrazí dech...


Samozřejmě, že Golf co se mu říká verze 7,5, nebo-li 7S, nepřináší žádné extrémní změny. LED denní svícení je v základu, LED světla nahrazují xenony, nový design kol, drobné změny karoserie a nové barvy. Uvnitř je toho o trochu víc… Už i Golf totiž dostal digitální palubní desku a jako první Volkswagen vůbec nabízí novou generaci rádií a navigací, ten největší má pak displej s úhlopříčkou 9,2 palce. A samozřejmě nechybí ani dnes tolik módní internet - auto může být permanentně online, uděláte si z něj hotspot, má navigaci co reaguje podle aktuální dopravní situace, můžete ho sledovat na dálku…

 

Asistenční systémy:
adaptivní tempomat
systém pro jízdu v pruhu
asistent pro jízdu v koloně
asistent pro couvání s přívěsem
automatický parkovací systém
přednárazový systém co detekuje chodce i protijedoucí auta


DOPORUČUJEME: Videotest - Golf Alltrack je univerzál do města i na chalupu


Nás ale víc zajímá jak modifikovaný Golf pojede a těšíme se, že budeme jedni z prvních, kteří si ho vyzkouší. V nabídce jsou tři benzínové motory s pěti výkonovými variantami a dva turbodiesely, nechybí verze 1,4 TGI na zemní plyn a hybridní provedení e-GT. Dočkáme se i Golfu čistě na elektřinu s označením e-Golf. Bude mít 140 koní, dojezd až 300 km a co víc, za šedesát minut v nabíječce by se jeho baterie měla dobít na osmdesát procent kapacity.

 

!!! ZAPARKUJTE U NÁS NA FACEBOOKU !!!

 

V prodeji budou dál tři výbavy, samozřejmě pokračuje pseudoterénní verze Alltrack a sportovní modely GTI, GTD a R. Právě o erku Honza Červenka říká, že je to kapesní Porsche 911 Turbo a tomu napovídají i jízdní výkony: 310 koní, 400 Nm, stovka za 4,6 s a 250 km/h. Pokuď by to bylo pořád málo, pak rovnou od začátku VW bude nabízet Performance Paket se sportovními brzdami GTI Clubsport a bez omezovače maximální rychlosti (jede 267 km/h), za další „drobný“ příplatek pak bude i titanový výfuk Akrapovič.

 

DOPORUČUJEME: 21 automobilových novinek, kvůli kterým byste měli vyklepat prasátka


Volkswagen přiznává, že do budoucna by se nejen u Golfu měla bohatá nabídka motorů redukovat. V případě nejprodávanějšího modelu budou stěžejní jednotky 1,0 a 1,5 TSI. Právě druhý jmenovaný motor by měl být pro Golf ideální volbou a VW neustále zdůrazňuje, kolik práce bylo na jeho vývoji, a že nový motor by měl být hodně tichý a úsporný i v reálném světě.

Základní provedení s výkonem 110 koní začíná na 412 tisících, slušně vybavená verze s novým motorem 1,5 TSI (150 koní) je za 570 tisíc.

DOPORUČUJEME: A nejprodávanějším autem na světě se stává... A ne, není to Golf!


113

GALERIE: Facelift pro Volkswagen Golf

VW Golf - 24

Hodnocení:

TN.cz