Aktualizováno 8.11. 2017 14:52
Závodní nářadí pro všechny

Volkswagen se vrací do rallye, staví Polo GTI R5

volkswagen
Zdroj: Volkswagen

Značka Volkswagen sice kvůli aféře dieselgate opustila mistrovství světa v rallye, kde se já mimořádně dařilo, ale nyní je zpátky. Není to sice WRC, ale i tak je důvod k oslavě. V příštím roce bude k mání Polo GTI R5!

Volkswagen se vrátí do světa rallye se soutěžním vozem Polo GTI R5. Jde o auto, které bude startovat ve stejné kategorii jako Fabia R5, tedy třída produkčních vozů. Polo GTI s přeplňovaným motorem 1,6 l, pohonem všech kol a výkonem 270 koní bude určeno pro profesionální týmy a ambiciózní jezdce, kteří se chtějí účastnit různých mistrovství v rallye na celém světě – včetně mistrovství světa v rallye FIA WRC. Volkswagen dnes pustil do světa první oficiální skicu. Polo GTI se tak postaví přímo proti extrémně úspěšné české Fabii R5.

 

DOPORUČUJEME: Potvrzeno, Volkswagen končí ve WRC. Je na řadě Škodovka?

 

„S vozem Polo GTI R5 chceme přenést do zákaznického sportu naše zkušenosti korunované čtyřmi tituly mistra světa v rallye a nabídli prvotřídní soutěžní vůz pro rozmanitá mistrovství v rallye, od národních úrovní až po mistrovství světa,“ říká Sven Smeets, ředitel oddělení Volkswagen Motorsport. „Před prvním ostrým soutěžním nasazením v příštím roce podrobíme Polo GTI R5 intenzivnímu testovacímu programu, abychom byli připraveni na velmi odlišné provozní podmínky po ce, panující v různých částech světa.“

 

DOPORUČUJEME: Sportovní Volkswageny teď budou ještě lepší, může za to jen jeden člověk

 

Vývoj soutěžního vozu Polo GTI R5 probíhá od začátku letošního roku, první testovací jízdy jsou naplánovány ještě před Vánocemi. Za vývoj vozu Polo GTI R5 nese odpovědnost technický ředitel oddělení Volkswagen Motorsport, François-Xavier „FX“ Demaison, duchovní otec rekordně úspěšného vozu Polo R WRC. Gerard Jan de Jongh, vedoucí inženýr projektu, přispívá rovněž svými bohatými zkušenostmi. Nizozemec byl předtím závodním inženýrem Sébastiena Ogiera, který s Volkswagenem získal čtyřikrát v řadě titul v hodnocení jezdců.

 

DOPORUČUJEME: Redaktor AutoTN.cz na horském sedadle spolujezdce ve Fabii R5. VIDEO

TN.cz