Aktualizováno 26.4. 2017 07:53
Ford Mustang slaví

Víte proč je Mustang nejprodávanějším sportovním autem na světě?

mustang - 10
Zdroj: Ford

Za loňský se rok se jich prodalo víc jak 150 000 kusů a verze s pětilitrovým osmiválcem se dál těší mimořádně oblibě!

Co vězí za tajemstvím úspěchu Fordu Mustang? A proč jde o nejprodávanější sportovní auto na světě? Těch důvodů je hned několik...

 

mustang - 12
Zdroj: Ford

 

Historický odkaz
Mustang nepotřeboval nijak zvláštní publicitu. Mustanga zná totiž úplně každý. První generace se stala doslova kultovní záležitostí, první auto spatřilo světa v březnu 1964 a auta vyráběná v období 1964 až 1973 šla pěkně do ceny. Přestože další modely šli doslova dole vodou (méně výkonu, méně atraktivity), tak v roce 2005 se objevila pátá generace inspirovaná designem prvních modelů a u Fordu mohli začít otevírat šampaňské.

 

mustang - 8
Zdroj: Ford

 

DOPORUČUJEME: 97letý Švéd si Mustanga V8 koupil jako vlastní narozeninový dárek


Postavili ho pro celý svět
Objevil se před padesáti lety, přežil ropnou krizi i příchod hybridů. Dohromady se jich vyrobilo víc jak devět milionů. Ford se poučil z minulosti a navrhl ho tak, aby fungoval po celém světě. Kromě změn výbavy a drobností nutných pro homologaci jsou všechna auta identická. Jeho proporce jsou tradiční, ale detaily moderní. „Máte jen jednu šanci udělat první dojem," řekl Moray Callum, který ho navrhl.

 

mustang - 9
Zdroj: Ford


Pořád má velký motor

Pětilitrový osmiválec je moderní se spoustou fines pro výkon i spotřebu. Má nezaměnitelný zvuk a dává ostrý políček všem zastáncům downsizingu. A za ty peníze? Skvělá volba! V nabídce dnešního světa působí skoro jako zjevení. Na druhém konci spektra pak stojí přeplňovaný čtyřválec EcoBoost s objemem 2,3 litru, který je volbou všech, pro které je důležitější v autě být vidět, než s ním jezdit. Je zajímavé, že o šestiválec téměř nebyl zájem, proto ho Ford vyřadil z nabídky.

 

mustang - 7
Zdroj: Ford


DOPORUČUJEME: Závodní Ford Mustang je podobně levný a atraktivní jako jeho silniční verze

 

Dobře jede
Předchozí generace Fordu Mustang nepatřili jízdně k nijak oslnivým autům ba právě naopak, vzpomeňte si na jeho jednoduchou tuhou zadní nápravu. Jenže to se změnilo a Mustang má takzvaný Integral link - víceprvkový závěs, jehož geometrie, pružiny, tlumiče i silentbloky jsou nastavené s ohledem na náročného evropského řidiče. Na přední nápravě je zavěšení MacPherson, uchycené na novém hliníkovém pomocném rámu.


DOPORUČUJEME: Američtí nadšenci si postavili Ford Mustang... Z LEGA!


Cena
1,2 milionu za 421koňové auto s osmiválcem co vypadá jako monstrum? To věru nezní špatně, vždyť dřív se za V8 a 400 koní platilo třikrát tolik. Mustang si drží podobnou cenovou politiku po celém světě, může si to dovolit i díku tomu, že vyrábí pořád jen jedno auto. Aktuálně se Mustang oficiálně prodává ve 140 zemích včetně Česka, nejúspěšnějšími zahraniční trhy jsou Čína a Německo. Přitom ještě před třemi lety byl Mustang k sehnání jen u takzvaných šedých dovozců. O tom, že pustit Mustanga do celého světa byl geniální tah nejlépe svědčí čísla - novou generaci si v USA koupilo cca 45 tisíc zákazníků, dalších víc jak 100 tisíc prodejů se ale uskutečnilo jinde ve světě.

 

mustang - 11
Zdroj: Ford


DOPORUČUJEME: Ford Mustang z roku 1965 se změnil v 1000koňové Monstrum


Dá se snadno upravovat
Rovnou Ford nabízí bezpočet provedení se silnějšími motory, lákavějším designem a lepším zvukem, ve všech těch verzích se vyznají jen zarytí fanoušci. Ale i sériové provedení se dá snadno ladit a existuje spousta aftermarketových dílů, kterými si Mustanga upravíte k obrazemu svému. Navíc vše je za podobně lákavou cenu.


LÍIBIL SE VÁM ČLÁNEK? STAŇTE SE NAŠIMI FANOUŠKY NA FACEBOOKU 

TN.cz