Aktualizováno 7.11. 2017 20:47
Kupte si Trabanta

Trabant slaví 60. narozeniny. Víte, proč si ho máte koupit?

Zdroj: TV Nova

Trabant slaví 60. narozeniny. Podívejte se na reportáž a pak si přečtěte 8 důvodů, proč si ho máte koupit a na co si máte dát pozor.

1. S Trabantem budete cool
Můžete si koupit novou Octavii nebo ojeté BMW a sousedi vás pomluví. Kupte si Trabanta a všichni se na vás budou usmívat a bude jim připomínat doby dávno minulé. To, že ho koupíte od 50 do 90 tisíc, je věc druhá, každému můžete namluvit, že tady nejde o šetření, ale o styl.

 

2. Nezrezne vám
Jasně, jak by taky mohl, když je z bakelitu. Rezne u něj jen rám u motoru a výfuk, ale obojí se dá snadno zavařit, nebo bez problémů koupíte nový.


DOPORUČUJEME: Japonský veterán s výkonem 500 koní? Jo, to se nám líbí!

 

3. Nic neváží
U všech moderních aut se automobilky chlubí, jak ušetřily váhu oproti předchozímu modelu. Trabant váží 620 kilo už odjaktěživa. To má mimo jiné dobrý vliv na jízdní vlastnosti, ale i opotřebení pneumatik a brzd.

 

4. Jede líp, než byste čekali
Jak už zaznělo, váží málo a to má pozitivní vliv na jízdní vlastnosti. Už Colin Chapman, zakladatel značky Lotus, přece říkal: „Když zvýšíší výkon, tak zvýšíš rychlost na rovinkách. Když ubereš hmotnost, zvýšíš rychlost v zatáčce.“ Trabant opravdu jezdí velmi dobře, působí hbitě a obratně i na dnešní poměry.

 

 

5. Nerozbíjí se
Trabant je tak jednoduchý, že se na něm nemůže moc věcí pokazit. U motoru se nemusíte starat o žádné rozvody, řetězy nebo řemeny, je vzduchem chlazený, takže se ani neuvaří a když se přehřeje, tak vyměníte těsnění mezi válci, které se roztaví dřív, než se motor poškodí...


DOPORUČUJEME: Rozbil Bugatti za 8 milionů, pak šel oslavit, že to přežil

 

6. Má levný servis
...a to hliníkové těsnění stojí así 45 korun, kdyby vás to zajímalo. Na Trabanta jsou všechny díly vůbe za pusu, kompletní renovace vás bez laku přijde maximálně na 150 tisíc korun.

 

7. Vyberte správně
Když budete vybírat, tak vězte, že lepší jsou verze co už mají 12ti voltovou elektřinu, lépe totiž svítí. Kombíky jsou dražší, stejně jako kabriolety, ale těch je jako šafránu. Stejně jako u všech starších aut, i u Trabanta platí, abyste buď koupili ten nejlepší kus na co narazíte, nebo naopak ten největší šrot, protože ho stejně budete renovovat.


DOPORUČUJEME: Tak tohle tady ještě nebylo, podívejte se, jak se vyrábí volant na zakázku pro vzácné veterány

 

8. Drží si cenu
Ty největší vraky se dají sehnat do deseti tisíc, ale pěkná auta začínají na 35 tisíc a výš. Stejně jako u všech veteránů, i tady platí, že víc už jich nevyrobí, a tak jejich cena půjde jen nahoru.

 

Reportáž TV Nova: 



 

TN.cz