Aktualizováno 18.5. 2017 20:30
žhavá novinka

Tohle je nová Škoda Karoq! VIDEO ze světové premiéry ve Švédsku

karoq
Zdroj: Škoda Auto

Nástupce Škody Yeti nabídne úplně nový design interiéru, pokročilé asistenční systémy a pět přeplňovaných motorů. Vypadá jako malý Kodiaq.

Když Škodovka oznámila, že se její nový malý crossover bude jmenovat Karoq, vzbudilo to spoustu otazníků. Jenže když se na to podíváte střízlivýma očima, pochopíte co škodovka myslí tím, že jde spíš o nové auto, než o nástupce Yetiho… Karoq totiž následuje větší a mimořádně dobře přijatý Kodiaq, používá jeho techniku, a zároveň přichází se spoustou novinek. Nezvyklé jméno Karoq vychází z jazyka aljašských domorodců a kombinuje slova 'kaa'raq' (auto) a 'ruq' (šíp). Ze stejného regionu pochází i název Kodiaq a škodovka si nechala registrovat hned několik podobných jmen pro svoje nástupce. Jsou to Amiq, Anuq a Eliaq, a má chráněné i názvy Arviaq a Yoroq. Jedno z nich nejspíš ponese i nový malý 


Světová premiéra vozu ŠKODA KAROQ:



DOPORUČUJEME: Připravovaný malý crossover pohřbí Fabii Combi

 

Karoq má být malým, ale praktickým SUV, nebo chcete-li crossoverem. Sdílí podvozek a další díly s koncernovými modely VW Tiguan a Seat Ateca (vyrábí se v českých Kvasinách), ale zároveň se od nich odlišuje víc než jsme si původně mysleli. Má být navržený tak, aby byl prostorný, dobře fungoval i na horších silnicích, a samozřejmě se spoustou chytrých nápadů, které vám zpříjemňují a ulehčují jeho každodenní používání i cestování na delší vzdálenosti. Nabízí místo pro pět cestujících a jeho kufr má objem 521 litrů nebo 1810 l, to když sklopíte zadní sedačky. To jsou čísla, která hravě překonávají konkurenci, třeba Nissan Qashqai nabízí 430 nebo 1585 litrů. V porovnání s Yetim bude nová škodovka o 40 mm širší v úrovni loktů a nabídne o 69 mm větší prostor před koleny cestujících vzadu.


STAŇTE SE NAŠIMI FANOUŠKY NA FACEBOOKU!



Pokuď čtete AutoTN.cz pravidelně, pak jistě víte, že Karoq stojí na modulární podvozkové platformě MQB, kterou využívá spousta dalších koncernových aut, včetně Octavie, Golfu, Kodiaqu, VW Arteon, nebo Audi Q3. Pod kapotou bude pět motorů, dva benzínové a tři naftové. Základem bude tříválec 1.0 TSI, který je ale povedený a třeba v Octavii funguje až překvapivě dobře. Motor 1.4 TSI vystřídá dlouho očekávaná novinka 1.5 TSI, která umí odpojovat válce při částečném zatížení. Všechna provedení budou v základu nabízena s pohonem předních kol, jen nejsilnější dvoulitrový turbodiesel bude jako čtyřkolka s automatem už v základu. Podobně je to i Kodiaqu. Verze 4x4 budou za příplatek, podobně jako sedmistupňová převodovka DSG.

 

ŠKODA KAROQ
 

DOPORUČUJEME: Škodovka ukázala interiér Karoqu, je opravdu úplně nový!

 

Podobně jako Octavie, tak i Karoq s pohonem předních kol má jednoduchou zadní vlečenou nápravu, čtyřkolky pak sofistikované čtyřprvkové zavěšení. Pohon všech kol zajišťuje elektronicky řízená lamelová spojka a Karoq se tak ničím neliší od svých koncernových sourozenců. Ve vyšších specifikacích pak najdete systém Drive Mode Select, který umožňuje na výběr z jízdních režimů Normal, Sport, Eco, Individual a Snow. Podle těch, kteří Karoq již řídili, je podvozek auta komfortnější než u Seatu Ateca.

 

DOPORUČUJEME: Karoq testuje na Nordschleife, nejtěžším okruhu na světě

 

Velkou novinkou bude úplně nový interiér Karoqu, bude to první škodovka s digitální palubní deskou, která bude umožňovat několik variant zobrazení, podobně jako třeba Golf či Passat. Určitě to ale bude za příplatek. Výčet asistenčních systémů pak odpovídá nejmodernějším autům a v Karoqu najdete adaptivní tempomat, radarový detektor, detekci mrtvých bodů, nebo třeba automatické brzdění ve městě s detekcí chodců nebo systém pro autonomní jízdu v jízdních pruzích. U infotainmentu ve vrcholné verzi Columbus pak bude možné některé funkce ovládat gesty, třeba listovat mezi jednotlivými obrazovkami.

 

DOPORUČUJEME: Video - Karoq zachycen při testování na české dálnici!

 

Ceny Kodiaqu zatím jen netrpělivě čekáme, ale lze předpokládat, že minimálně při uvedení na trh budou hodně agresivní. Pak ho škodovka možná zdraží, podobně jako to udělal s Kodiaqem. A sportovní verze RS? O té není zatím rozhodnuto, byť už víme, že pokuď by existovala, pak s dvoulitrovým turbodieselem z Octavie RS. Podle našich interních zdrojů se s ní ale napevno počítá, stejně jako s provedením Scout. Výroba Karoqu bude zahájena v srpnu, první auta dostanou zákazníci na přelomu října a srpna.

 

DOPORUČUJEME: První fotky Karoqu slibují střízlivý elegantní design

 

Proč Škoda Karoq?

Inspirací pro jméno Karoq byli (podobně jako u modelu Kodiaq) obyvatelé ostrova Kodiak. Odlehlé souostroví, které leží u jižního pobřeží Aljašky na 57. stupni severní šířky a na 153. stupni západní délky je nedotčený kus přírody. Tamní původní obyvatelé z kmene Aleuťanů ve svém jazyce označují automobily slovem „KAA‘RAQ“. „RUQ“ pak znamená šíp, který nese i logo značky. Z kombinace obou slov pak vzniklo jméno Karoq. „Jméno je důležité, navíc bude součástí jednotného systému názvů stávajících i připravovaných SUV značky Škoda,“ říká Werner Eichhorn, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast prodeje a marketingu. Jméno začínající písmenem K a končící na Q tak ponese i další SUV, která se v Mladé Boleslavi teprve připravují.

 

15

GALERIE: ŠKODA KAROQ

Zdroj: oficiální zdroj

ŠKODA KAROQ - 1

Hodnocení:



 

TN.cz

Diskuze

19.5. | 14:33 Vítězslav Vítámvás
-1
Náhlasit nevhodný komentář
Za sebe musím říct, že třeba Yeti je dobrý auto. Vždyť ho odkoupily i Lesy.čr, a to si myslím, že práci českých myslivců neuspokojí jenom tak nějaké auto, ale že to musí i něco vyjet. Právě na doporučení kamaráda jsem si taky pořídil Yettinu, sice v áčkách, ale jsem s ní spokojenej
18.5. | 11:21 Petr Kelenda
0
Náhlasit nevhodný komentář
Úpadek Škodovky mě mrzí.Je vidět,že Němci upřednostují svoje fabriky v Německu a do Česka jde šunt.Hlavně motory jsou katastrofa,hned po vstupu Němců do Škodovky mě dost zarazilo,proč do Felicie nedali motor z Golfa 1,6TD.Byl to špičkový motor,ačkoliv jsem ho měl v Transportéru,tak letěl jak dábel.