Aktualizováno 10.5. 2018 14:33
Rychlost na přání

VW ukázal vrcholné dílo: Tohle je nejostřejší sériový Golf GTI

VW Golf GTI TCR - 25
Zdroj: Volkswagen

Světovou premiéru má za sebou nový hothatch Volkswagen Golf GTI TCR. V Rakousku se na veřejnosti ukázala studie, která má být hodně blízká sériové výrobě. Budoucí vrcholná verze modelu Golf GTI se na trh chystá ke konci letošního roku.

Volkswagen předvedl nové sériové GTI ve speciální edici TCR, což je silniční verze stejnojmenného úspěšného závodního vozu s výkonem 350 koní. “Civilní“ varianta bude mít o něco nižší výkon, konkrétně 290 koní. Ani tak nezůstane moc pozadu za našlapaným bratránkem Golfem R s pohonem všech kol.

 

Ostré “gétéíčko“ přivezla automobilka k rakouskému jezeru Wörthersee, kde právě probíhá největší setkání fanoušků GTI na světě. Vloni jich na akci dorazilo 125 tisíc.

 

 

Geny okruhového závodního speciálu jsou na nové silniční verzi Golfu GTI nepřehlédnutelné. I provozní vlastnosti odpovídají čistokrevnému sportovnímu vozu.

 

Nejvyšší rychlost je 250 km/h, na přání však může být hranice pro zásah elektronického omezovače zvýšena na 264 km/h. Nové GTI TCR je tak nejrychlejším sériovým modelem Golf GTI historie. Sériový vůz se díky své výkonové charakteristice přibližuje závodnímu vozu Golf GTI TCR o výkonu 275 kW/350 k.

 

117

Fotogalerie: Tohle je nejostřejší sériový Golf GTI současnosti

Zdroj: Volkswagen

VW Golf GTI TCR - 23

Hodnocení:

 

Přeplňovaný dvolitrový motor nového modelu Golf GTI TCR poskytuje nejvyšší výkon 213 kW (290 k) v rozmezí 5000 až 6800 otáček a 370 N.m točivého momentu mezi 1600 a 4300 otáčkami.

 

Poháněná je přední náprava, ale vůz má i uzávěrku diferenciálu. Přenos hnací síly s velmi dobrou trakcí zajišťuje sedmistupňová dvouspojková převodovka DSG (obojí v sériové výbavě).

 

Nové GTI dostalo dva přídavné chladiče a nová je i výfuková soustava z ušlechtilé oceli zakončená mohutnými koncovkami. Po vzoru Golfu R je možné mít výfuky i z titanu.

 

Budoucí sériová verze bude vyjíždět z bran výrobního závodu na 18“ kovaných kolech typu „Belvedere“. Na přání budou k dispozici 19“ kola z lehké slitiny. Vysokovýkonná soustava s odvrtávanými kotoučovými brzdami za velkými koly bude sériově vyráběnému vozu zajišťovat podobně intenzivní zpomalení jako v závodním voze TCR.

 

 

U Wörthersee se ale předvedly ještě silnější varianty. Třeba upravené GTI TCR Street v produkci německé firmy Oettinger, která se specializuje na tuning vozů VW. Její mašina slibuje o 128 koní větší sílu než dává standardní sériové GTI a maximální rychlost přes 270 km/h. Zrychlení 0-100 km/h za 5 vteřin ho řadí ještě blíž extrémnímu Golfu R.

 

A pak tu máme učňovský koncept GTI Next Level. Jeho dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec dává dokonce 405 koní (302 kW). Součástí je reprosoustava se subwoofery vzadu či osvětlení podvozku ovladatelné z tebletu. Bílo-černo-červená verze s obřím zadním difuzorem je ale "pouze" studentskou prací učňů z Wolfsburgu.

 

Stejně tak další ukázka - Golf Variant TGI GMotion s nastavitelnou výškou podvozku, pohonem všech kol a 1,5litrovým motorem na stlačený zemní plyn (CNG). To je zase návrh mladých konstruktérů VW z Cvikova.

 

Golf GTI je s více než 2,2 milionu prodaných exemplářů jedním z nejúspěšnějších kompaktních vozů na světě. Historii začal psát roku 1976 model s pohonem předních kol o výkonu 110 k, který nabízel fascinaci vysoké jízdní dynamiky za dostupné ceny. Původně mělo být vyrobeno pouze 5000 automobilů první generace GTI – dodnes však vzniklo 4400krát tolik vozů s označením Golf GTI.

TN.cz