Aktualizováno 19.11. 2018 11:36
Potíže s brzdou

Teploty klesají? Bacha, tahle auta vám můžou v chladnu sama ujet!

Volkswagen T-Roc - 15
Zdroj: TN.cz/Jakub Deml

Jakmile venkovní teploty klesnou pod 5 stupňů nad nulou, malá SUV koncernu Volkswagen můžou mít problém. Přestává správně fungovat elektrická parkovací brzda a auto by mohlo majiteli samo ujet.

Elektronická “ruční“ brzda se může sama uvolnit, což může být pro řidiče dost velký problém. Nemůžou se spolehnout na systém, který například pomáhá držet auto při rozjezdu do kopce. A v některých případech jim může auto i samo ujet. To když vystoupí, nechají běžet motor na neutrál a spolehnou se na parkovací brzdy.

 

Problém se týká malých německých SUV od Volkswagenu – konkrétně VW T-Roc a Audi Q2 s manuální převodovkou a motorem 1,0 TSI vyrobená v období únor 2016 až červen 2018. Automobilky tak zmíněné modely svolávají do servisů. Upozorňuje na to web Svolávačky.cz.

 

Volkswagen T-Roc
Zdroj: TN.cz/Jakub Deml Volkswagen T-Roc.
 

 

Příčinou je špatně vyhodnocený signál vyřazení rychlosti v převodovce. Při vyřazení na neutrál může senzor signalizovat řídící jednotce, že je stále zařazená rychlost. Po uvolnění se pak automaticky odbrzdí i elektrická parkovací brzda (EPB) a auto pak není zajištěno proti samovolnému pohybu.

 

Audi Q2 - 28
Zdroj: Audi Audi Q2.

 

Může za to rozjezdový asistent přezdívaný "Auto Hold“. Když správně funguje, pomáhá s rozjížděním hlavně do kopce. Řidiči totiž sám “podrží“ a ve správnou chvíli uvolní “ruční“ brzdu. Stačí pouze přidat plyn a pustit spojkový pedál. Auto při rozjezdu necouvne ani nedochází k zbytečnému vytáčení motoru do vysokých otáček a nadměrnému opotřebení spojky.

 

Když ale Auto Hold selže, zavání to nepříjemnou nehodou.

 

 

Problém se u zmíněných modelů objevuje zejména při teplotách pod +5°C, ale do aktualizace softwaru bude asi lepší se vyvarovat používání funkce Auto Hold úplně, radí web Svolávačky.cz.

 

Volkswagen kvůli problému svolává celosvětově 41 270 T-Roců, u Audi se akce týká 12 774 vozů Q2. Aktualizace softwaru je zdarma a trvá asi půl hodiny, potvrdili serveru www.kfz-rueckrufe.de mluvčí obou značek.

 

Pro VW T-Roc jde o první větší potíže, Audi Q2 už v v rychlém výstražném systému EU Rapex figurovalo - před necelým rokem svolávala automobilka tyto vozy vyrobené v srpnu 2017 kvůli možnému selhání čepu zadní nápravy s následnou ztrátou kontroly.

TN.cz