Aktualizováno 5.6. 2017 10:53
Jost Capito se vrací

Sportovní VW teď budou ještě lepší. A může za to jeden člověk!

CAPITO - 7
Zdroj: archiv autoTN.cz

Do Volkswagenu se vrací Jost Capito. Chlápek, který v motorsportu dokázal neuvěřitelné věci se stává šéfem sportovní divize R.

Jost Capito je chlápek, který toho v motorsportu dokázal strašně moc. Postavil první generaci Focusu RS, stál za velkolepým vstupem Volkswagenu do mistrovství světa v rallye, v McLarenu řídil tým formule 1 a teď se vrací zpátky do Volkswagenu, tentokrát ale na pozici šéfa sportovní divize R. 


DOPORUČUJEME: Golf GTI na okruhu v Mostě byl rychlejší než jsme čekali

Je mu 59 let, ale při čtení jeho životopisu by jednoho napadlo, že ten chlap musí mít dvojníka, nebo musí být starší, protože tohle přece jeden člověk nemůže stihnout. Všechno začalo v roce 1985, kdy Capito začal pracovat u BMW na vývoji nového sportovního motoru. V témže roce jel i Rallye Paříž - Dakar. A vyhrál. V roce 1989 nastoupil do Volkswagenu, konkrétně do závodní divize Porsche. O dalších sedm let později ho přetáhl tým formule 1 Sauber a vzápětí od něj přešel do Fordu, který Sauberu dodával motory. A právě tam dostal volnou ruku, aby postavil homologační speciál pro první WRC Fordu. Pod jeho vedením se zrodil i Ford Focus RS, jeden z nejlepších hothatchů všech dob. 


DOPORUČUJEME: Nejprodávanějším autem na světě je Ford Mustang. Víte proč?

CAPITO - 6
Zdroj: archiv autoTN.cz


Po dvou titulech mistra světa s Fordem odešel Capito za lepším do Volkswagenu, který potřeboval někoho, kdo jim pomůže vstoupit do světové rallye. Nemohli mít nikoho lepšího. A sázka na jistotu se jim vyplatila - úplně nové Polo WRC získalo tři tituly mistra světa a šampionátu absolutně dominovalo. V roce 2016, kdy Volkswagen kvůli dieselgate zastavil svoje účinkování v MS rallye, dostal Caipo nabídku z McLarenu, kde se stal šéfem týmu formule 1, ale protože ho přijímal Ron Dennis, který byl vzápětí odejit, a tak po necelém půl roce dostal padáka i Capito. A vrátil se tam, kde slavil největší úspěchy, do Volkswagenu. Tam teď bude mít na starost vývoj Golfu R, Scirocca R a vůbec všech sportovních paketů pro ostatní VW. A protože tenhle chlápek sakra umí, a protože mu VW slíbil volnou ruku, tak se máme opravdu na co těšit!  


DOPORUČUJEME: Hyundai chystá sportovní provedení modelu i30. Bude se vyrábět v ČR?

 

CAPITO - 8
Zdroj: archiv autoTN.cz

  
 

TN.cz