Publikováno 26. 5. 2018
Na okruhu

Souboj ostrých prcků. Jeden z nich složil konkurenci na lopatky

Hot hatche
Zdroj: Automobilky

Hot hatche Volkswagen Golf GTi, Peugeot 308 GTi a Hyundai i30 N změřily síla na mosteckém okruhu. Tak trochu mimo kategorii se k nim přidala i Škoda Octavia RS 245. Kdo v souboji nadupaných sériových sporťáků získal nejlepší hodnocení?

Sportovně laděné vozy absolvovaly na mosteckém okruhu rychlostní zkoušky i testování brzdové soustavy a podvozku. Hodnocen byl také celkový design a přehlednost interiéru. Ve srovnávacím testu automobilového magazínu Auto motor a sport vyhrál Hyundai i30 N, ovládl tří z pěti hodnocených kategorií.

 

Podle názoru redaktorů předčí nadupaná sportovní novinka od Hyundai svou konkurenci prakticky ve všech zkoumaných parametrech. V závěrečném celkovém hodnocení týmu redaktorů stojí: “Celý tým se na konci dne shodl, že co do jízdních vlastností a připravenosti k okruhovým radovánkám je s náskokem nejlepší Hyundai i30 N, který nejen nabízí nejvyšší výkon, ale také skvěle vyvážený podvozek, tuhé šasi, opravdu dobře umístěné pedály a přesnou převodovku.“ Ve verzi Performance také nabídne ze srovnávané čtveřice nejvyšší výkon.

 

 

Auta byla hodnocena v kategoriích pohon, podvozek, komfort, interiér a cena vs. výbava.

 

V podrobném hodnocení získal Hyundai i30 N jako jediný nejvyšší počet deseti bodů v kategoriích pohon a podvozek. Podle výsledků nabízí nejostřejší a nejlepší kombinaci motoru, podvozku a řízení. A taky ceny a výbavy.

 

Octavia díky komfortu a prostoru vyhrála kategorii interiér, ale na okruhu zaostala za i30 i Peugeotem 308 GTI. Celkově získala bronz.

 

 

"Třistaosmička" vybojovala stříbro, která nezapřela sportovní geny. Díky nízké hmotnosti v zatáčkách držela na trati slušné tempo.

 

Bramborovou pak bral Golf. Ten podle magazínu nabízí dobře namíchanou směs každodenní použitelnosti a sportovních ambicí, ale v celkovém hodnocení stačí, byť těsně, jen na čtvrté místo.

 

Vítěz testu Hyundai i30 N je poháněn dvoulitrovým přeplňovaným motorem, který je nabízen ve dvou výkonových variantách: standardní verze poskytuje výkon 250 k, verze Performance je vyladěna na 275 k. Standardní verze disponuje systémem rozdělování točivého momentu mezi jednotlivá přední kola pomocí brzdových zásahů, zatímco verze o výkonu 275 k má elektronicky řízený samosvorný diferenciál e-LSD, větší kotoučové brzdy a aktivní variabilní výfukovou soustavu.

 

122

GALERIE: Hyundai i30 N

Zdroj: TN.cz/Jakub Deml

Hyundai i30 N - 3

Hodnocení:

TN.cz