Aktualizováno 7.5. 2018 15:22
Znepokojující videa

Skrytá hrozba v dutinách karoserie. Může vám zničit auto

Voda ukrytá v karoserii
Zdroj: YouTube

Podivné šplouchání, voda pod dveřmi , věčně orosená okna nebo světla. To jsou všechno náznaky, že s vaším autem je něco špatně. Nepodceňujte se! Je pravděpodobné, že karoserie zadržuje vodu, ať už kvůli konstrukční chybě nebo nějaké závadě. A vody je třeba se rychle zbavit!

Když se podíváte na následující video, možná budete hodně překvapení. A možná vás to dost zneklidní. Velká SUV mohou s sebou vozit přes 15 litrů vody v prazích, aniž byste o tom věděli... Ale problém se netýká jen velkých aut, podobné potíže hlásí i majitelé řady menších modelů.

 

 

Voda je pro auto smrt. “Věnujte pozornost těsnění, všímejte si silného orosení vnitřku vozu, zvukům podobným šplouchání. Zkontrolujte, že vaše odtoky nejsou zanesené, zaslepené. Případně na to upozorněte servis,“ upozorňují odborníci ÚAMK.

 

Zatékání

 

Když do auta zatéká, není to ještě takový problém. Pokud nám vlhnou koberečky nebo obložení dveří, většinou jde o poškozené gumové těsnění oken či dveří.

 

 

V létě mu neprospívají vysoké teploty a v zimě v něm zase zamrzají kapky vody. Když o těsnění nepečujete a nemažete občas silikonovým olejem, pryž prostě zpuchří.

 

Po prudkém dešti se podívejte pod koberečky, nebo pod podlahu kufru a pod rezervu, jestli tam nemáte vlhko. Jestli ano, řešení je vlastně jednoduché – výměna těsnění.

 

Neodtékání

 

Druhý případ je horší – voda z auta neodtéká. To může znamenat pro karoserii velký problém. A příznaky nemusí být tak očividné, takže voda se hromadí měsíce i roky.

 

Auta jsou postavena tak, aby karoserie vodu nezadržovala. Ať už projedete brodem, velkou louží, zajedete do myčky nebo když necháte auto napospas přívalovému dešti. Voda by měla vždycky zase vytéct.

 

Dveře a prahy jsou v tomhle případě nejvíc ohrožená místa. Voda se do nich dostane vždy, ale odtokové kanálky by ji měly odvést. Pak je vše v pořádku.

 

Ale může se stát, že odtokové otvory jsou ucpané nečistotou či novým lakem, některá auta mají konstrukční chybu nebo se ve výrobě dokonce pozapomnělo na odstranění záslepek...

 

 

V prazích, podbězích či bočních dveřích se pak hromadí litry vody, které samozřejmě škodí karoserii. Čas od času to chce kontrolu.

 

 

Jak upozorňuje web Svolávačky.cz, třeba první generace SUV koncernu VW takový problém měly poměrně často. Třeba VW Touareg, Audi A7 nebo Porsche Cayenne. Pokud uvažujete o koupi takové ojetiny, nezapomeňte na kontrolu prahů!

 

Malé jezírko může kvůli zaneseným kanálkům vzniknout i v prostoru pod předním oknem Audi Q7. Voda v kabině není nic příjemného, ale také zatékání do elektroniky může způsobit hodně velké problémy.

 

Potíže se zadržováním vody pod dveřmi měly i trojkové oktávie, některé rapidy nebo šestkové golfy. Po dešti se voda nahromadila nad těsněním, které ji sice nepustilo dovnitř, ale ani do odtoku. A na řidiče tak po otevření dveří čekalo překvapení. Servisy to pak při reklamaci řešily výměnou části těsnění za jiný upravený typ.

 

 

Problém s vodou ve dveřích měly třeba i některé vozy Hyundai i30 - kvůli zapomenutým záslepkám v odtoku. Opel zase svolával vozy Insignia Sports Tourer z let 2008 - 2011 kvůli pronikání vody do kufru.

 

Žádná další svolávací akce kvůli problému s vodou zatím vyhlášena nebyla, píše web Svolávačky.cz, který se právě na hromadné akce servisů specializuje. Přesto věnujte vodě velkou pozornost. Šplouchání při nájezdu na obrubník nebo při prudkém brždění rozhodně není v pořádku.

 

Kontrola skrytých kanálků v podbězích nebo ve dveřích není pro každého, vyžaduje hledání zátek či rozebírání některých dílů.

 

 

Pokud se vám do toho nechce, ale máte podezření na to, že si vaše auto s sebou vozí nežádoucí zásobu vody, upozorněte na to servis a nechte si vše zkontrolovat tam.

TN.cz