Publikováno 29. 11. 2017
Pilotní projekt

Škodovka zkouší novinku - posílá díly do Číny vlakem

železnice
Zdroj: Reuun.com

Standardní postup, jak dostat do Číny díly potřebné k výrobě aut v tamní fabrice, je námořní doprava. Mladoboleslavská automobilka nyní ale testuje pilotní projekt přepravy sériových dílů do Číny po železnici.

Víc jak jedenáct tisíc kilometrů dlouhá cesta po železnici čeká první kontejner s díly, který byl vypraven do továrny SAIC-Volkswagen v čínské Šanghaji. V CKD centru rozložených vozů ho napřed naložili do kamionu, na vlak byl pak naložen v Uhřiněvsi u Prahy. Odtamtuď už pojede do čínského města Yiwu, kde je sídlo továrny. Zásilka už je na na cestě, která by měla trvat 23 dní. 

 

DOPORUČUJEME: Škodovka bude vyrábět nový model Ke Luoke! Bohužel jen pro Čínu...



Jedná se o pilotní projekt, který následně škodovka vyhodnotí a rozhodně se, zda by doprava po železnici nebyla výhodnější. Společnost Škoda Auto to zvažuje v v rámci své strategie GreenFuture, kdy je železniční doprava podstatně ekologičtější než ta námořní - nákladní lodě totiž patří k největším znečišťovatelům ovzduší CO2. Tak snad nezůstane jen u toho jednoho kontejneru...


DOPORUČUJEME: Je hotovo, Superb už se v ČR vyrábět nebude!

TN.cz