Aktualizováno 4.12. 2017 15:07
Velká investice

Škodovka postaví v Boleslavi novou lakovnu za 5,5 miliardy

lakovna
Zdroj: Škoda Auto

Byl položen základní kámen pro novou lakovnu Škodovky. Společnost investuje 214,5 milionu eur (tedy cca 5,5 miliardy korun) do nové lakovny v Mladé Boleslavi, vznikne tak nových 650 pracovních míst a kapacita lakoven automobilky vzroste o 600 na 2700 karoserií denně. Provoz bude zahájen už v červnu 2019.

„Stavba nové lakovny v Mladé Boleslavi je důležitou investicí do budoucnosti našeho podniku. Poptávka po vozech značky Škoda na celém světě stoupá a my kontinuálně pracujeme na zvyšování výrobních kapacit v našich stávajících závodech," řekl člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast výroby a logistiky Michael Oeljeklaus.Tato zpráva by zároveň mohla trochu uklidnit atmosféru v Mladé Boleslavi, kde se teď nemluví o ničem jiném než o přesunu výroby Superbu do Německa a změně pracovní doby. Stavbou nové lakovny a přijetím rozhodnutí o výrobě elektromobilů v Mladé Boleslavi od roku 2020 se automobilka připravuje na budoucnost. A čím dál tím častěji se taky mluví o nových službách, které by souvisely s mobilitou, konkrétně by mohlo jít o nový způsob užívání automobilů, respektive jejich vzájemné sdílení.


DOPORUČUJEME: Přesun výroby Superbu do Německa by stál škodovku 2000 pracovních míst

 

Podle Michaela Oeljeklausu bude v nové lakovně celá řada ekologických inovací, kromě nulového lakového kalu se škodovka chlubí i tím, že bude rekuperovat velkou část provozního tepla a díky recirkulaci vzduchu dosáhne až osmdesátiprocentní úspory energie. Noví zaměstnanci se budou střídat ve třech směnách denně, některé pracovní operace převezmou nebo podpoří roboti. Lakovna bude běžně používat 15 odstínů barev, mimo jiné s metalickým a perleťovým efektem. Na karoserii se nanáší pět vrstev laku, jeho tloušťka pak činí zhruba 100 mikrometrů.

 

DOPORUČUJEME: Volkswagen nastavil (nejen) pro škodovku nová pravidla... Co to znamená?

 

Aktuálně má společnost Škoda Auto v ČR tři výrobní závody a zaměstnává v nich zhruba 30.000 lidí, přes 20.000 z nich pracuje v Mladé Boleslavi. Vyrábí také v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, a dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s místními partnery. V roce 2016 dodala Škoda Auto zákazníkům 1,127.700 aut, třetí rok po sobě to bylo přes milion vozů.


DOPORUČUJEME: Odbory škodovky vyhrožují velkou stávkou, chtějí víc peněz a víc volna

tn.cz / ČTK