Publikováno 13. 9. 2017
Živě z Frankfurtu

Škodovka končí s diesely. Zatím jen u Fabie a Rapidu, ale...

Fabia
Zdroj: Škoda Auto

Trend, který již zahájily automobilky jako Toyota a Volva, se objeví i v Mladé Boleslavi. Škodovka podle svého šéfa Bernharda Maiera přestane do Fabie a Rapidů montovat naftové motory. Ve Fabii diesel skončí s faceliftem v příštím roce, v Rapidu v roce 2019 se zahájením výroby nového modelu.

Všeobecně se u malých aut už dlouho mluví o tom, že dieselové motory nejsou kvůli emisním limitům nákladově efektivní. A Maier to teď potvrdil i na autosalonu ve Frankfurtu. Škodovka prý bude dál dodávat diesely do větších modelů, ale podle toho co víme od Volkswagenu, daleko větší podporu při vývoji budou dostávat hybridní modely, elektrická auta a nově se mluví i o verzích na stlačený plyn, které jsou zatím trochu v ústraní. Přitom právě CNG vychází nákladově velmi zajímavě. Maier řekl, že Škoda počítá s rozšiřováním pohonu na stlačený zemní plyn, a že by se tato motorizace měla postupně objevit téměř u všech modelových řad. Podle našich informací ale budou naftové motory na ústupu s přibývajícími plug-in hybridy, které by je časem měly úplně nahradit.

 

DOPORUČUJEME: Elektrická škodovka bude stát stejně jako naftový Superb. Podívejte se na videoreportáž z Frankfurtu!

 

Maier na autosalonu ve Frankfurtu dále mluvil o tom, že cena nového elektrického vozu velikosti Kodiaqu (bude v roce 2020) bude na úrovni naftového Superbu a opět potvrdil, že v roce 2025 bude mít škodovka pět modelů na elektrický nebo hybridní pohon a v roce 2030 bude elektrický pohon u každé modelové řady. Definitivní je i to, že elektrické vozy se budou vyrábět na stejných místech, jako auta se spalovacími motory. Psali jsme ZDE.


DOPORUČUJEME: Škoda Citigo nástupce nedostane, nahradí ji crossover. Chcete vědět proč?

 

Není bez zajímavosti, že přestože Škodovka, respektive koncern, ukončila spolupráci s indickou automobilkou Tata, tak se dál pokračuje na vytvoření platformy pro cenově dostupný model, který by se uplatnil na trzích rozvíjejících se zemí, jako je Indie. Ta by měla být sdílena napříč celým koncernem. Teprve v polovině příštího roku se definitivně rozhodne, jestli projekt bude pokračovat dál. Zatím se to, vzhledem k již investovaným prostředkům a zajímavému cílovému produktu, ale jeví jako krajně pravděpodobné.


DOPORUČUJEME: Felicia se vrátí! Jen bude jezdit na baterky a nebude levná...

TN.cz

Diskuze

Nejvíce hodnocené komentáře:

13.9. | 22:06 tomáš fuk
4
elektromobil za několik stovek tisíc , kolik do toho bude stát baterie ?? jak ...
13.9. | 19:23 overal
0
Je to velká chyba, protože diesel má vyšší účinnost spalování než benzínový ...
17.9. | 11:18 Petr Kelenda
0
Náhlasit nevhodný komentář
Škodovku si koupí jen blázen.Auto,které vydrží 60 tis a je zralé na generálku je k ničemu.Kdyby Škodovka byla tak úžasná jak si primitivní čecháčci myslí,potom jezdí plno škodovek v USA.Já vždy kupuji auto,které si v USA hodně oblíbili a jsem plně spokojen.Aktuálně mám Accorda a prostě paráda!
13.9. | 22:15 overal
2
Náhlasit nevhodný komentář
Pane Fuk místo baterií budou doufám v blízké době vysokokapacitní kondenzátory a baterie nahradí.
13.9. | 22:06 tomáš fuk
4
Náhlasit nevhodný komentář
elektromobil za několik stovek tisíc , kolik do toho bude stát baterie ?? jak dlouho vydrží??jak to bude s eko likvidací??no já bych do toho nešel
13.9. | 22:03 tomáš fuk
0
Náhlasit nevhodný komentář
no diesel motory nefungují jak mají hlavně z jednoho důvodu nafta je velmi špatná ničí se čerpadla , střiky atd navíc jak dlouho vydrží baterie v ekovozech???myslím že budoucnost je ve vodíku a k tomu přizpůsobených motorech
13.9. | 19:29 overal
1
Náhlasit nevhodný komentář
Generátor, baterie a elektromotor by nahradily spojku a převodovku. Zajistili rekuperaci a baterie by se mohla nabíjet vystačila na kratší cesty do 10km potom by se nastartoval motor a podle programu dobíjel, přitom by měl pro chod laboratorně ideální podmínky!
13.9. | 19:23 overal
0
Náhlasit nevhodný komentář
Je to velká chyba, protože diesel má vyšší účinnost spalování než benzínový motor a kdy diesel kouří, když rychle mění otáčky a výkon hybrid s velkým vyrovnávacím kondenzátorem, nebo malou baterií by dieselu zajistil velmi pomalé změny otáček a tím vysoce ekologický chod.