Publikováno 13. 9. 2017
Živě z Frankfurtu

Škodovka končí s diesely. Zatím jen u Fabie a Rapidu, ale...

Fabia
Zdroj: Škoda Auto

Trend, který již zahájily automobilky jako Toyota a Volva, se objeví i v Mladé Boleslavi. Škodovka podle svého šéfa Bernharda Maiera přestane do Fabie a Rapidů montovat naftové motory. Ve Fabii diesel skončí s faceliftem v příštím roce, v Rapidu v roce 2019 se zahájením výroby nového modelu.

Všeobecně se u malých aut už dlouho mluví o tom, že dieselové motory nejsou kvůli emisním limitům nákladově efektivní. A Maier to teď potvrdil i na autosalonu ve Frankfurtu. Škodovka prý bude dál dodávat diesely do větších modelů, ale podle toho co víme od Volkswagenu, daleko větší podporu při vývoji budou dostávat hybridní modely, elektrická auta a nově se mluví i o verzích na stlačený plyn, které jsou zatím trochu v ústraní. Přitom právě CNG vychází nákladově velmi zajímavě. Maier řekl, že Škoda počítá s rozšiřováním pohonu na stlačený zemní plyn, a že by se tato motorizace měla postupně objevit téměř u všech modelových řad. Podle našich informací ale budou naftové motory na ústupu s přibývajícími plug-in hybridy, které by je časem měly úplně nahradit.

 

DOPORUČUJEME: Elektrická škodovka bude stát stejně jako naftový Superb. Podívejte se na videoreportáž z Frankfurtu!

 

Maier na autosalonu ve Frankfurtu dále mluvil o tom, že cena nového elektrického vozu velikosti Kodiaqu (bude v roce 2020) bude na úrovni naftového Superbu a opět potvrdil, že v roce 2025 bude mít škodovka pět modelů na elektrický nebo hybridní pohon a v roce 2030 bude elektrický pohon u každé modelové řady. Definitivní je i to, že elektrické vozy se budou vyrábět na stejných místech, jako auta se spalovacími motory. Psali jsme ZDE.


DOPORUČUJEME: Škoda Citigo nástupce nedostane, nahradí ji crossover. Chcete vědět proč?

 

Není bez zajímavosti, že přestože Škodovka, respektive koncern, ukončila spolupráci s indickou automobilkou Tata, tak se dál pokračuje na vytvoření platformy pro cenově dostupný model, který by se uplatnil na trzích rozvíjejících se zemí, jako je Indie. Ta by měla být sdílena napříč celým koncernem. Teprve v polovině příštího roku se definitivně rozhodne, jestli projekt bude pokračovat dál. Zatím se to, vzhledem k již investovaným prostředkům a zajímavému cílovému produktu, ale jeví jako krajně pravděpodobné.


DOPORUČUJEME: Felicia se vrátí! Jen bude jezdit na baterky a nebude levná...

TN.cz