Aktualizováno 15.2. 2018 10:30
Problémy v Boleslavi

Škoda láme rekordy, ale nestíhá. Auta musí lakovat v Německu

Linka v Mladé Boleslavi
Zdroj: Škoda Auto

Vysoká poptávka po modelech Karoq a Kodiaq vynáší Škodě rekordní prodeje. Jenže s sebou nese i problémy, automobilka nestíhá výrobu. Pomáhá si alespoň tím, že méně poptávané Fabie vozí lakovat 700 kilometrů do Německa a pak je přepravuje zpět.

Automobilka Škoda Auto má za sebou nejlepší začátek roku všech dob. Zákazníkům v lednu dodala 103 800 aut, což je o 10,7 % víc než během stejného měsíce vloni. S rostoucí poptávkou ale přibývají problémy s výrobou. Části nových Fabií musí Škoda vozit lakovat až do Německa a pak je přepravovat zpátky do Mladé Boleslavi. Doma vyrábět nestíhá.

 

Současnou poptávku táhnou hlavně modely Kodiaq a Karoq. „Neustále rostoucí poptávka po našich vozech dokazuje, že díky naší aktuální modelové paletě jsme skvěle připraveni na budoucí výzvy,“ říká Alain Favey, člen představenstva společnosti Škoda Auto zodpovědný za oblast prodeje a marketingu.

 

 

Jenže dodací lhůty u škodováckých SUVéček jsou dlouhé několik měsíců, někteří zákazníci čekají dokonce až rok. A linky jedou naplno, aby lhůty ještě nenarostly.

 

Lakovat Fabie už prostě v Boleslavi nestíhají. Proto alespoň část z nich vozí do závodu Volkswagenu v Osnabrücku. Upozornil na to server Zdopravy.cz s tím, že karoserie Fabií urazí cestu dlouhou 1400 kilometrů, než se nalakované zase vrátí do Česka, kde se pak vozy kompletují.

 

Lakování Fabií v Německu podle serveru začalo už loni, teď ale jede ještě ve větším objemu. Týdně má z Mladé Boleslavi odjet až pět vlaků naložených svařenými karoseriemi.

 

 

„Jednou z komparativních výhod výrobního svazku koncernu Volkswagen je i možnost vzájemného sdílení výrobních kapacit napříč jednotlivými závody. V tomto konkrétním případě jsme využili vzájemných synergií a v závodě v Osnabrücku probíhá lakování karoserií pro model Škoda Fabia,“ potvrdila pro server Zdopravy.cz Kamila Biddle z tiskového oddělení automobilky. Kolik karoserií se takto týdně nalakuje v Německu, firma neuvedla.

 

Problém s nedostatečnou kapacitou má v Mladé Boleslavi vyřešit stavba nové lakovny, kterou automobilka začala v prosinci loňského roku. „Spolu se stávající lakovnou vzroste celková kapacita lakování ve výrobním závodě v Mladé Boleslavi na 2 700 karoserií denně. Lakovna zahájí provoz v červnu 2019 a bude jednou z nejmodernějších a nejekologičtějších lakoven v celé Evropě,“ dodala Biddle.

TN.cz