Publikováno 1. 7. 2018
Najdi cestu ven

Šílené brněnské bludiště. Z toho jde řidičům hlava kolem

Pobavení a zároveň rozhořčení vzbuzují příspěvky na sociálních sítích komentujících aktuální dopravní situaci v Brně. Například koláže zákazových značek, které znemožňují průjezd rozkopanými ulicemi. Řidiči mají co dělat, aby našli cestu ven.

"To je nějaká šifra?" ptá se jeden z kritiků pod fotkou zákazových značek. "Tady muž s koženou brašnou rozhodně neprojede," přidává s nadsázkou další. A někteří se ptají, zda jde o vtip, zábavné bludiště nebo novou únikovou hru.

 

Rozkopané Brno
Zdroj: Facebook

 

Ne, jde o koláže značek, které "zdobí" Brno. Kvůli rozkopaným silnicím tam mají řidiči co dělat, aby našli cestu.

 

Už v březnu dělníci zhruba na rok obsadili klíčovou tepnu Dornych, následovala Údolní, v plánu je Žabovřeská a na podzim i Zábrdovická. V Králově Poli na Slovanském náměstí a v ulicích Chodská a Ruská pokračuje plánovaná rekonstrukce kanalizace. Od neděle se přidává měsíční uzavírka Husitské. "A to bohužel není všechno," píše se v dalším komentáři.

 

Zmatek je v objížďkách pro osobní auta a kvůli provizorním trasám i v MHD.

 

"Brno je rozkopané jako nikdy v minulosti nebylo. A není to tím, že by se dříve nic nestavělo. Teď se pouze dělá najednou maximum možných staveb a to není dobře," říká předseda spolku Brno autem Jan Mandát.

 

Rozkopané Brno
Zdroj: Facebook

 

Magistrát s tím v podstatě souhlasí, ale vzkazuje řidičům, že moc jiných možností nemá. "Dopravní a inženýrská infrastruktura je ve městě zastaralá a zanedbaná. Z tohoto důvodu je potřeba do ní investovat nemalé peníze a zajistit tak funkčnost dopravy a také všech sítí. Jestliže je v Brně kolem tří desítek hlavních dopravních tepen a město chce každou z nich alespoň jednou za tři desítky let opravit, musí každý rok pracovat na jedné ulici. Bohužel tempo oprav v minulosti takové nebylo. Existuje zde tedy dluh, který se musí dohánět," vysvětluje mluvčí brněnského magistrátu Filip Poňuchálek.

 

Pokud by se nekopalo, hrozily by podle města havárie vodovodů nebo kanalizace a následující mnohem komplikovanější zásahy do dopravy.

 

 

Podle kritiků ale město jednotlivé stavby a uzavírky nekoordinuje. "Dopravní stavby se plánují chaoticky bez praktické návaznosti. Občané jsou o zásadních opravách informováni často pozdě. Jako zásadní problém rovněž vnímáme malý důraz na rychlé dokončení staveb - na zásadních dopravních stavbách se často nepracuje každý den a dochází tak ke zbytečný prodlevám," míní Jan Mandát.

 

Rozkopané Brno
Zdroj: Facebook Chybka se občas stane...

 

"Město postupuje dle vyhlášky a stanovuje harmonogram výkopových prací, mezi něž patří i opravy silnic. Až po výběru zhotovitele na určité stavební akce si tento zhotovitel žádá o povolení dopravních omezení, která se finálně řeší dle aktuální dopravní situace a v kontextu již existujících omezení. Není tedy pravdou, že by se tyto stavby nekoordinovaly," tvrdí mluvčí Poňuchálek.

 

Významné stavby jsou podle něj koordinovány i s krajem, Ředitelstvím silnic a dálnic, SŽDC a městskou i státní policií. Město se snaží minimalizovat dopravní omezení a podle mluvčího reaguje na aktuální dopravní situaci a řeší ji společně se zhotovitelem i policií.

 

Město věří, že finální podoba ulici a zrekonstruované sítě obyvatelům na mnoho let současné problémy vynahradí. “V neposlední řadě děkujeme obyvatelům města a řidičům za trpělivost, díky níž překonávají složitosti, které stavbu doprovází – ať jsou to výluky v MHD nebo obtížnější průjezdnost některými ulicemi města,“ dodává Poňuchálek.

TN.cz