Aktualizováno 6.7. 2017 15:11
Od 2019 jen na elektřinu?

Šéf Volva říká: Auta se spalovacími motory jsou mrtvá!

vrakoviště
Zdroj: oficiální zdroj

Volvo oznámilo, že přišel konec spalovacích motorů. Jako první velká tradiční automobilka představila svoje plány na elektrifikaci. Od roku 2019 bude každé nové volvo jezdit na baterky!

Upřímně, prohlášení šéfa švédské automobilky Hakana Samuelssona spoustu lidí vyděsilo: „Toto oznámení znamená konec automobilů poháněných výlučně spalovacími motory! Společnost Volvo plánuje prodat do konce roku 2025 milion elektrifikovaných automobilů." Okamžitě se strhla debata, jestli se u Volva zbláznili, nebo naopak vědí něco, co ostatní automobilky ne. Jenže nakonec se ukazuje, že všechno není úplně černobílé...


DOPORUČUJEME: Fotky a všechny informace o nové elektrické škodovce. Už víme, kdy ji vyrobí!

 

Hakan Samuelsson totiž neřekl, že Volva už nebudou mít spalovací motory! Myslel to tak, že od roku 2019 bude mít každý nový model Volvo jedno ze dvou nových šasi a v něm jednu ze tří různých elektrifikovaných pohonných jednotek. Bude to buď benzínový motor podpořený 48voltovým hybridním systémem, klasický plug-in-hybrid, který kombinuje spalovací motor s elektromotorem, no a že pak vzniknou i čistě elektrická Volva. Zatímco první dva zmíněné pohony budou k dispozici u všech modelů značky Volvo, tak se představí i tři úplně nové vozy poháněné výlučně elektřinou. „Pět nových aut „na baterky“, tři klasické modely Volvo a dva vysokovýkonné modely Polestar, se objeví na showroomech v roce 2019 až 2021. „Připravujeme ryze elektrický model střední třídy a pak elektromobil mířený na prémiového zákazníka,“ upřesnil Samuelsson.  


BAVÍ VÁS AUTA? PODÍVEJTE SE NA NAŠE VIDEOTESTY! 

 

Volvo tak jako jeden z prvních výrobců otevřeně reaguje na blížící se kritické období pro automobilový průmysl. V roce 2020 totiž začne platit emisní norma Euro 7, která omezuje průměrné emise CO2 na pouhých 95 gramů na kilometr. A podle všeho žádná automobilka nebude schopna tyto přísné a podle mnohých až nesmyslné normy plnit, pokuď bude dál vyrábět auta jen s běžnými spalovacími motory. Za stávajících podmínek bude elektrifikace jediným možným způsobem, jak Euro 7 splnit.


DOPORUČUJEME: BMW připravuje nový elektromobil iNext. Zajímají vás detaily?


Hybridní technologie nejsou ničím novým, kombinace spalovacího motoru a elektromotoru jsou už naprosto běžnou záležitostí. Nově však automobilky kvůli tomu začínají přecházet z 12 voltové elektrifikace na 48 V, aby dokázaly výhody hybridního pohonu lépe využít. U Audi debutoval 48 voltový systém v loňském roce v Audi SQ7 a brzy se objeví i v novém modelu A8. Audi tvrdí, že tak ušetří 0,7 litru paliva na každých 100 kilometrů, a že bude tento systém využívat ve všech nových modelech. Podobnou cestou jde i Mercedes, třeba i šéf Volkswagenu minulý měsíc potvrdil, že připravovaný Golf 8 bude mít 48 voltový hybridní systém.

 

Anketa

Jaký je váš názor na automobilovou budoucnost?

Hlasovalo 149 lidí.
 

 

 

TN.cz