Aktualizováno 6.7. 2017 15:11
Od 2019 jen na elektřinu?

Šéf Volva říká: Auta se spalovacími motory jsou mrtvá!

vrakoviště
Zdroj: oficiální zdroj

Volvo oznámilo, že přišel konec spalovacích motorů. Jako první velká tradiční automobilka představila svoje plány na elektrifikaci. Od roku 2019 bude každé nové volvo jezdit na baterky!

Upřímně, prohlášení šéfa švédské automobilky Hakana Samuelssona spoustu lidí vyděsilo: „Toto oznámení znamená konec automobilů poháněných výlučně spalovacími motory! Společnost Volvo plánuje prodat do konce roku 2025 milion elektrifikovaných automobilů." Okamžitě se strhla debata, jestli se u Volva zbláznili, nebo naopak vědí něco, co ostatní automobilky ne. Jenže nakonec se ukazuje, že všechno není úplně černobílé...


DOPORUČUJEME: Fotky a všechny informace o nové elektrické škodovce. Už víme, kdy ji vyrobí!

 

Hakan Samuelsson totiž neřekl, že Volva už nebudou mít spalovací motory! Myslel to tak, že od roku 2019 bude mít každý nový model Volvo jedno ze dvou nových šasi a v něm jednu ze tří různých elektrifikovaných pohonných jednotek. Bude to buď benzínový motor podpořený 48voltovým hybridním systémem, klasický plug-in-hybrid, který kombinuje spalovací motor s elektromotorem, no a že pak vzniknou i čistě elektrická Volva. Zatímco první dva zmíněné pohony budou k dispozici u všech modelů značky Volvo, tak se představí i tři úplně nové vozy poháněné výlučně elektřinou. „Pět nových aut „na baterky“, tři klasické modely Volvo a dva vysokovýkonné modely Polestar, se objeví na showroomech v roce 2019 až 2021. „Připravujeme ryze elektrický model střední třídy a pak elektromobil mířený na prémiového zákazníka,“ upřesnil Samuelsson.  


BAVÍ VÁS AUTA? PODÍVEJTE SE NA NAŠE VIDEOTESTY! 

 

Volvo tak jako jeden z prvních výrobců otevřeně reaguje na blížící se kritické období pro automobilový průmysl. V roce 2020 totiž začne platit emisní norma Euro 7, která omezuje průměrné emise CO2 na pouhých 95 gramů na kilometr. A podle všeho žádná automobilka nebude schopna tyto přísné a podle mnohých až nesmyslné normy plnit, pokuď bude dál vyrábět auta jen s běžnými spalovacími motory. Za stávajících podmínek bude elektrifikace jediným možným způsobem, jak Euro 7 splnit.


DOPORUČUJEME: BMW připravuje nový elektromobil iNext. Zajímají vás detaily?


Hybridní technologie nejsou ničím novým, kombinace spalovacího motoru a elektromotoru jsou už naprosto běžnou záležitostí. Nově však automobilky kvůli tomu začínají přecházet z 12 voltové elektrifikace na 48 V, aby dokázaly výhody hybridního pohonu lépe využít. U Audi debutoval 48 voltový systém v loňském roce v Audi SQ7 a brzy se objeví i v novém modelu A8. Audi tvrdí, že tak ušetří 0,7 litru paliva na každých 100 kilometrů, a že bude tento systém využívat ve všech nových modelech. Podobnou cestou jde i Mercedes, třeba i šéf Volkswagenu minulý měsíc potvrdil, že připravovaný Golf 8 bude mít 48 voltový hybridní systém.

 

Anketa

Jaký je váš názor na automobilovou budoucnost?

Hlasovalo 148 lidí.
 

 

 

TN.cz

Diskuze

Nejvíce hodnocené komentáře:

6.7. | 18:22 tomáš fuk
1
overal::::::::přesně tak budoucnost je ve vodíku a zhruba součastná konstrukce ...
6.7. | 16:47 overal
0
Zase nesmyslné propagandistické blafy.Aby řekl pravdu, tak by musel říci:kvůli ...
7.7. | 07:16 undatra
0
Náhlasit nevhodný komentář
Aby baterie byla efektivní a ekonomická musela by mít po ujetí alespoň 120 tisíc km stále kapacitu 70 až 80 procent .Také se musí přihlédnout ,že svítíme ,topíme ap .A co potom ,kdo si koupí novou baterii , odhaduji , za sto tisíc ? Přitom je v trezoru funkční motor na vodu , jenže ropa je kšeft .
6.7. | 23:05 overal
1
Náhlasit nevhodný komentář
Volvo se snaží udělat z neschopnosti výhodu! Volvo se nikdy nenaučilo dělat úsporné spalovací motory, tak bude muset z jejich výrobou stejně skončit, tak proč nenalákat snoby, co jejich vozidla kupují na elektronesmysly!
6.7. | 19:55 Petr Kelenda
0
Náhlasit nevhodný komentář
Není třeba strašit!Dokud bude LPG a CNG,potom se není čeho bát!
6.7. | 18:32 tomáš fuk
1
Náhlasit nevhodný komentář
8 ventilový motor?v dnešních dnech málovýkoné jednotky se kteryma se najezdilo do generálky skoro milion kilometrů např NZ motory od opela kde jejich spotřeba byla už tenkrát např opel ascona 1.6 r.v.89 jezdila v pohodě za 5 litrů na E 95 s dnešníma 1.0 s turbem najedete 100 000 a budete radi
6.7. | 18:26 tomáš fuk
1
Náhlasit nevhodný komentář
Elektro mobil už vidím jak si lidi koupí ojetinu které bude nutno vyměnit za několik desítek tisíc baterie.co pak s odpadem?? celosvětově několik miloonů tun odpadu se sekterym se pak už nedá skoro nic dělat.můj názor vrátíme se k 8 ventilovým motorům kde pohonou silou bude vodík
6.7. | 18:22 tomáš fuk
1
Náhlasit nevhodný komentář
overal::::::::přesně tak budoucnost je ve vodíku a zhruba součastná konstrukce motorů tady bude ještě minimálně 100 let!!!akorát se odbourají nesmyslné elektro čidla která jsou tam kůli ekologii, čemu je už nyní konec je dieselmotor ty kouřové clony to je katastrofa!!
6.7. | 16:52 overal
0
Náhlasit nevhodný komentář
Jediný elektromobil, který může mít budoucnost je na vodík a nikoliv na drahé, těžké, samovybíjející se a dlouho se nabíjející baterie závislé na teplotě prostředí, jejichž skutečný dojezd se pohybuje na 1/3 jejich udávaného dojezdu!!
6.7. | 16:47 overal
0
Náhlasit nevhodný komentář
Zase nesmyslné propagandistické blafy.Aby řekl pravdu, tak by musel říci:kvůli nesmyslné ekoteristické buzeraci musíme začít fixlovat nový způsobem, to nám umožní využití elektromotorů místo převodovky a dodáním nějaké baterie to pomůže spočítat v praxi neproveditelné nesmysly,ale buzeraci vyhovíme!