Publikováno 13. 7. 2017
Slušná výplata...

Šéf automobilky Tesla má minimální plat, přesto vydělal 32 miliard

Musk
Zdroj: Tesla

Šéf a zakladatel automobilky Tesla Elon Musk si nechává plazit jen minimální mzdu určenou pro stát Kalifornie, ale i těch pár stovek dolarů posílá na charitu. Přesto jen vloni vydělal 1,34 miliard dolarů, tedy 32 miliard korun! Na čem?

Je to od Muska hezké a velkorysé gesto, že celou svoji mzdu věnuje na dobročinnost, ale na druhou stranu, čekali byste snad od šéfa automobilky, které funguje hlavně na tom, že dostává peníze z různých grantů a z pobídek jednotlivých vlád, něco jiného? Musk má totiž manažerskou smlouvu, a ta mu garantuje takzvané bonusy, pokuď automobilka splní svoje plány. A protože se Tesle vloni dařilo, tak Musk může být spokojený. Nemluvíme přitom o tom, že má peníze i z dalších zdrojů a projektů.
 
DOPORUČUJEME: Elektromobily Tesla si v ČR koupíte přes internet, tedy stejně jako ledničku, mobil nebo psí granule.

 

Tesla vyplatila Muska hlavně za to, že se povedlo navýšit produkci nad 100 tisíc aut ročně, a že byl uveden na trh Model X. Rekordní částku 1,34 miliard USD však Musk nedostal v hotovosti, ale v akciích své firmy. Tohle je u velkých společností běžný zvyk, jen těch 6,7 milionu akcí při ceně 194 dolarů za jednu akcii udělalo celkem slušný balík... Snad vás uklidní alespoň to, že Musk musel obratem část akcií prodat, to aby uhradil daň z příjmu státu Kalifornia ve výši 594 milionů dolarů, tedy 14,3 miliardy korun!!! 

DOPORUČUJEME: Tesla už není americkou jedničkou. Vystřídalo jí General Motors

TN.cz

Diskuze

Nejvíce hodnocené komentáře:

14.7. | 15:26 Petr Kelenda
6
Na baterii se vyplatí pouze eletrokolo a invalidní vozík.Ani skútr se už ...
15.7. | 15:33 Ton Alfonso
-3
Do hrobu si ty prachy stejně nevezme tam půjde z holou prdelí .
21.7. | 22:08 overal
1
Náhlasit nevhodný komentář
Tesla je jen obrovský dotační tunel, zneužití peněz daňových poplatníků k onanování ekoteroristů!
21.7. | 18:29 Petr Kelenda
1
Náhlasit nevhodný komentář
Jen hlupák koupí baterku za 150 tis. kč do deset let starého auta,které nebude mít ani hodnotu té nové baterie.To nemluvím o dojezdu auta v zimě kdy baterii klesne kapacita vlivem mrazů na polovinu.
17.7. | 11:07 zacotomame
0
Náhlasit nevhodný komentář
14.7. | 15:26 Petr Kelenda. Dojde baterka, koupím novou, ne? Jak do tranzistoráku. Ty na to nemáš? Já jo a proto elektromobilům fandím. Je to svezeníčko. Ticho jak po pěšině, jen šum pneumatik. A ten krouťák, to je bomba.
15.7. | 20:23 Ukradeny Trotl
0
Náhlasit nevhodný komentář
Přej bude ti přáno, déj bude ti dáno: https://goo.gl/iKiiV3 Protože ruku na srdce je jeho plat "hrazen" z peněz zákazníků, na rozdíl od platu jistých lidí, které nesmím ani jmenovat.
15.7. | 15:33 Ton Alfonso
-3
Náhlasit nevhodný komentář
Do hrobu si ty prachy stejně nevezme tam půjde z holou prdelí .
14.7. | 15:28 Petr Kelenda
2
Náhlasit nevhodný komentář
Po 10 letech(to jsem velmi optimistický)jen blázen bude kupovat do starého auta baterii ta tolik peněz.Vývoj půjde jinou cestou,rozhodně ne na baterie.
14.7. | 15:26 Petr Kelenda
6
Náhlasit nevhodný komentář
Na baterii se vyplatí pouze eletrokolo a invalidní vozík.Ani skútr se už nevyplatí,cena baterie do skútru je skoro 20000 kč,životnost je většinou kolem 10 tis. km,pokud nepočítám nabíjení tak jsme na 2 kč/km.U aut je baterie úplný nesmysl,cena baterie min.150 tis.kč,v zimě poloviční dojezd..