Publikováno 24. 1. 2018
Dálniční stíhačky

Řidiči radujte se, policie nafasovala prvních 19 Superbů

Polie
Zdroj: Škoda Auto

Tak je to tady, policie nafasovala prvních devatenáct Superbů v civilním provedení. Jsou to takzvané dálniční stíhačky, , jejich hlavním úkolem bude lovit řidiče, kteří překračují maximální povolenou rychlost. Je paradoxní, že z policejních statistik jasně vyplývá, že překročení rychlosti nepatří ani do první desítky příčin dopravních nehod....

Policie dostala Škody Superb 2.0 TSI 4x4. Tato nenápadná auta s výkonem 280 koní, automatickou převodovkou a pokonem všech kol zrychlí na stovku za 5,8 s a jedou 250 km/h. Jsou vybavena nejmodernějším zařízením na měření rychlosti silničního provozu, které umožňuje měření okamžité rychlosti ze stojícího i jedoucího vozidla. Pozor, lze měřit vozidla, které odjíždí i toho, které přijíždí. Automaticky jsou rozpoznávány registrační značky vozidel a v registru centrálních vozidel je ověřováno, zda se nejedná o kradené či jinak problémové vozidlo. Měřicí zařízení lze využít i k měření průměrné rychlosti. Ve vozech je dále instalován nezávislý kamerový systém, který provádí nepřetržitý záznam obrazu z dvojice miniaturních kamer umístěných vpředu a vzadu.


DOPORUČUJEME: Nejen Superby, policie nakoupila i auta do terénu!

 

Toto je prvních 19 aut, dalších 19 bude dodáno přibližně v polovině roku. I v tomto případě zaplatili nákup aut běžní řidiči, ceníková cena jednoho auta bez nadstandardní výbavy je přitom 1 011 900 Kč. Financování proběhlo z Fondu zábrany škod, kam všechny pojišťovny povinně odvádí tři procenta ze zaplaceného povinného ručení. Přestože se na začátku mluvilo o tom, že peníze půjsou na nákup technicky pro záchranáře a hasiče, případně na modernizaci silnic a dálnic, tak nyní se z něj většinou nakupují policejní auta a motocykly.


DOPORUČUJEME: 253 km/h na dálnici D1, rekord roku 2017 však nebude potrestán. Chcete vědět proč?

 

Jak už zaznělo, nové policejní Superby budou sloužit především jako dálniční stíhačky, přitom překročení rychlost nefiguruje ani v deseti nejčastějších příčinách dopravních nehod. Na prvním místě je nevěnování se řízení, což za loňský rok vedlo k necelým 17 tisícům nehodám. Druhou nejčastější příčinou bylo nesprávné otáčení nebo couvání s devíti tisíci nehod a třetí pak nedodržení bezpečné vzdálenosti za vozidlem - osm tisíc nehod.


DOPORUČUJEME: Podrobný návod, jak v Praze parkovat bez pokut

 

Až na pátém místě statistiky dopravních nehod je takzvané a tolik oblíbené „nepřizpůsobení rychlosti stavu vozovky“. Za rok 2017 tak vzniklo 6741 nehod. Nicméně ani tohle nelze chápat jako překročení maximální povolené rychlosti. „U moderních vozů je vlastně docela jedno zda jedete po dálnici 130 nebo 140 km/h,” vysvětluje dopravní expert Roman Budský z organizace Tým silniční bezpečnosti. „Mnohem závažnějším problémem je absolutní nevěnování se řízení, agresivní jízda, nebo předjíždění na nepřehledných, nebo dokonce zakázaných místech,“ doplňuje Roman Budský. A doplňuje, že v podobných případech má alůe policie podstatně víc práze získat důkazy a řidiče usvědčit. Vybírání pokut za překročení maximální povolené rychlosti je zkrátka nejsnažší způsob jak vybírat pokuty a na to se nové Superby budou hodit perfektně!

 

TN.cz