Publikováno 21. 9. 2017
Chytré pneumatiky

Revoluční pneumatika umí za jízdy měnit svou šířku i tlak

pneumatiky
Zdroj: Continental

Na autosalonu ve Frankfurtu nebyla k vidění jen auta. A mezi dalšími vystavovateli doslova zářila tato chytrá pneumatika, která přišla hned s dvěma absolutními novinkami.

Představila ji společnost Continental, která dlouhodobě patří k největším inovátorům v automobilové branži. Jejich systém ContiSense funguje tak, že v plášti pneumatiky jsou čidla, která měří jeho teplotu a hloubku dezénu, o obojím pak informuje řidiče speciální displej. Pneumatika totiž obsahuje elektrické vodiče, a tak bude umět komunikovat s autem, doposuď to za ni dělali speciální ventilky, nebo senzory ABS. V budoucnosti bude umět pneumatika i rozpoznat povrch po kterém jede, a taky jeho teplotu, a bude o tom nejen informovat řidiče, ale taky se mu bude umět sama přizpůsobit. Sci-fi? Ne tak docela...


DOPORUČUJEME: Jak staré pneumatiky máte ještě koupit? A jak je nejlépe skladovat?

 

Je to totiž druhá technologie, ContiAdapt, která podle získaných dat ContiSense a jízdního stylu řidiče bude umět aktuálně měnit nastavení pneumatiky. Již brzy se dočkáme pneumatilk, které bude umět měnit svůj tlak, ale pracuje se i na gumách, které by měly proměnlivou šířku. Při klidné jízdě po dálnici by se pneumatika lehce přihustila, aby byla jízda tichá a spořivá, při sportovnější jízdě se pak vše podřídí maximální přilnavosti pneumatiky.


DOPORUČUJEME: Jak poznat ojeté pneumatiky? Poradíme vám, jak zjistíte, jestli už máte gumy vyhodit, nebo to na nich ještě dáte.

 

Nejnovějším počinem je pak pneumatika, která tohle všechno kombinuje dohromady, a její koncept byl představen právě ve Frankfurtu. Plášť pneumatiky má hned tři dezény pro jízdu na suchu, mokru nebo kluzkém povrchu a systém umí sám odlišným nastavením měnit její povrch, tak aby to maximálně vyhovovalo jízdním podmínkám. Continental slibuje, že na pneumatice s podobnými vlastnostmi intenzivně pracuje, a že by jsme se jí mohli dočkat v horizontu nějakých patnácti let.

DOPORUČUJEME: Oprava pneumatiky z obřího nakladače. Guma za sto tisíc se totiž nevyhazuje, ale opravuje. Ukážeme vám jak.

TN.cz

Diskuze

Tento článek zatím nikdo nekomentoval.