Publikováno 23. 11. 2016
NIO EP9

První čínské hyperauto jezdí na elektřinu a má rekord Nürburgringu!

Čínská start-upová firma NextEV, specializovaná na elektromobily, oficiálně představila svou první kreaci s nikterak poetickým názvem EP9. Hyperauto s elektrickým pohonem se chlubí ohromujícími parametry, ovšem hlavním úkolem aerodynamického stroje je zpropagovat novou globální značku elektromobilů NIO.

Jak se zdá, do tohoto prudce rostoucího segmentu vstupují skuteční technologičtí dravci, kteří čerpají zkušenosti z Formule E, čím dál populárnější alternativy Formule 1. NIO EP9 je podle čínských stvořitelů nejrychlejším elektromobilem světa, který dokázal na slavné Severní smyčce Nürburgringu zajet fantastický čas 7:05,12 minuty, čímž porazil taková esa jako Nissan GT-R Nismo (7:08,69), Viper ACR (7:12) nebo Lexus LFA Nürburgring Edition (7:14)! NIO také výrazně vylepšilo rekord mezi elektromobily, který držela závodní Toyota PV E002 časem 7:22,32 minuty. Karbonové EP9 podle výrobce generuje v rychlosti 240 km/h neuvěřitelný přítlak 2,5 tuny a v zatáčkách vyvine boční přetížení 2,5 G.

DOPORUČUJEME: Elektrická Tesla - z nuly na sto za 2,5 vteřiny?

DOPORUČUJEME: Moped na baterky jen za 50 tisíc


Základem schopností nového hypersportu je dvojice vodou chlazených baterií a čtveřice elektromotorů (jeden pro každé kolo) s celkovým výkonem 1 MW, neboli 1360 koní. Sprint z klidu na 100 km/h trvá pouze 2,7 sekundy, na dosažení 200 km/h stačí 7,1 sekundy, maximální rychlost činí 313 km/h a 400 metrů s pevným startem elektromobil proletí za 10,1 sekundy. Dojezd EP9 přitom díky vysokokapacitním bateriím činí 430 km, plné nabití je otázkou 45 minut a pokud si pořídíte náhradní sadu, výměna vybitých baterií za nabité prý trvá jen osm minut.

 

STAŇTE SE NAŠIMI FANOUŠKY NA FACEBOOKU


Pokud vám parametry i design NIO EP9 vyrazily dech natolik, že byste si tenhle čínský zázrak chtěli pořídit, máte smůlu. Výrobní cena údajně dosahuje zhruba 1,2 milionu dolarů (30,5 mil. Kč), ale firma plánuje vyrobit celkem šest exemplářů a všechny jsou již rezervované pro investory NextEV, kteří je využijí zejména při propagaci prvního sériového elektromobilu NIO, plánovaného na rok 2017. Bude zajímavé sledovat, s čím tahle parta přijde...

 

DOPORUČUJEME: Jaguar I-Pace - elektrický postrach pro Teslu X
 

19

GALERIE: NIO EP9 - hypersport na baterky

NIO - 10

Hodnocení:



Anketa

Patří budoucnost autům na baterky?

Hlasovalo 44 lidí.

TN.cz