Aktualizováno 2.9. 2018 18:44
Nové podezření!

Průšvih se netýká jen dieselů! Namočily se benzíny i elektroauta

Výroba vozů Volkswagen
Zdroj: Profimedia

Technici Volkswagenu práskli vyšetřovatelům, že i u některých vozů značek VW, Audi a Porsche s benzinovým motorem se nejspíš manipulovalo s emisními testy. Napsal to německý list Bild am Sonntag s odvoláním na vnitřní dokumenty a výpovědi svědků.

Podle Bild am Sonntag mohlo být manipulováno s převodovkami a softwarem vozů s benzinovým motorem tak, že auta vykazovala nižší emise oxidu uhličitého (CO2) a spotřebu paliva.

 

Pokud se zprávy potvrdí, emisní skandál Volkswagenu opět nabobtná do obrovských rozměrů. Už teď koncern na pokutách za manipulace s emisními testy dieselů zaplatil 27 miliard eur (599 miliard Kč).

 

 

Mluvčí koncernu Volkswagen, pod který patří i Porsche a Audi, uvedl, že nebude komentovat probíhající vyšetřování. Dodal, že automobilka v posledních měsících intenzivně jedná se Spolkovým úřadem pro motorová vozidla a nic nového se zatím neděje.

 

Volkswagen je vyšetřován kvůli tomu, že manipuloval s emisními testy u naftových vozů, aby vykazovaly mnohem nižší úroveň znečištění a aby splnily emisní normy. Koncern v září 2015 v reakci na obvinění amerických úřadů koncern přiznal, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě nainstaloval software umožňující manipulovat s testy emisí oxidů dusíku.

 

Do skandálu se postupně namočily další značky, které patří pod Volkswagen. Skandál se týká i zhruba 1,2 milionu vozů české divize Škoda Auto.

 

 

A to není vše! V poslední době se objevují zprávy o problémech elektrických a hybridních automobilů Volkswagenu. Automobilka bude muset svolat nejméně 124 000 aut, protože nabíjecí systém elektromobilů a plug-in hybridů obsahuje jedovaté kadmium – těžký kov, který zvyšuje riziko vzniku rakoviny plic.

 

Kadmium bylo nalezeno v nabíjecích součástech všech modelů, které VW Group vyrábí od roku 2013, včetně vozů Audi a Porsche.

 

 

Podle koncernu se kov vyskytuje v nabíječkách akumulátorů a majitele vozů nemůže ohrozit. Přesto automobilky patřící pod Volkswagen zatím zastavily produkci elektrifikovaných modelů a VW jedná s úřady o svolání vozů do servisů k výměně. Následně by měl zajistit bezpečnou likvidaci nabíječek, které si koncern objednával od externího dodavatele.

TN.cz / ČTK