Publikováno 2. 8. 2017
Ze 75 aut prošly jen čtyři

Průšvih... Nové naftové motory nesplňují emisní normy ani náhodou!

Audi
Zdroj: Audi

Za celou akcí stojí nevládní organizace Deutsche Umwelthilfe, která se otázkou emisí dlouhodobě zabývá. Výsledky jejího posledního testu jsou vysloveně skandální, pro automobilky to může být problém. Jede v tom Audi, Volvo, Fiat, Renault i Mercedes.

„Zjistili jsme, že hraniční hodnoty emisí dramaticky překračují i nové modely. To není možné přijmout,“ řekl pro německý deník Bild Axel Friedrich, který testy vedl. „Třeba Audi A8L 4.2 TDI produkovalo při testech 1 422 miligramů oxidů dusíku na kilometr, což znamená, že normu Euro 6, která počítá s emisemi maximálně 80 miligramů na kilometr, překročilo téměř osmnáctkrát! Z pětasedmdesáti testovanáných aut splnily normu jen čtyři."


DOPORUČUJEME: Auta z aféry dieselgate mohou přijít o technický průkaz.


Mezi největší znečišťovatele dále patřily Fiat 500X 2.0, Renault Capture 1.5 dCi, Landrover Discovery Sport HSE TD4 nebo Mercedes B 180 d. Je přitom zarážející, že třeba Volvo S90 4D, které se začalo prodávat teprve vloni, překročilo emisní limit 13,5 krát. V reálném provozu, při kterém testy probíhaly, dokázaly požadované hodnoty dodržet jen modely Audi A5 2.0 TDI, Mercedes E 200d s novým motorem OM-654, Audi Q3 2.0 TDI quattro a VW Sharan 2.0 TDI.

 

DOPORUČUJEME: Policie vtrhla do sídla Audi. Důvod? Podvody s emisemi.
 

Zásadní věcí je totiž to, že přesně definovaný laboratorní test nemá s reálným provozem mnoho společného. Automobilky přitom ladí auta zejména s ohledem na to, aby prošla tímto testem. Pokuď vám to přijde pokrytecké, tak vězte, že za každý gram emisí navíc, zjištěné právě při testování na normy Euro, musí automobilky platit milionové pokuty. Všechny automobilky tedy hledají cesty, jak normy splnit, ale zároveň nabídnout zákazníkům funkční a spolehlivá auta s ještě pořád přijatenou cenou.


DOPORUČUJEME: Chcete vědět, která francouzská auta překračují emisní normy až 300x?

TN.cz