Publikováno 3. 1. 2018
Neobvyklá metoda

Při vývoji podvozku Lexusu LC pomohly obyčejné jídelní hůlky

lexus
Zdroj: Lexus

Moderními nástroji automobilových konstruktérů jsou dnes systémy virtuální reality a počítačové simulace. Při vývoji systému zavěšení kol pro nové luxusní kupé Lexus LC však sehrály roli jídelní hůlky.

Když chcete mít u sportovního auta pořádný podvozek a nízkou kapotu zároveň, jde o dvě věci, které si tak trochu protiřečí. Hlavní konstruktér Lexusu LC Kodži Sato měl ale jasno, chtěl zůstat věrný vozu LF-LC Concept, který jej inspiroval. Konkrétně měl mít nízkou kapotu a velká kola, která byla pro jeho design klíčová. Jenže u dvojitých lichoběžníků či víceprvkového zavěšení je horní bod zavěšení ještě nad předním kolem, což by celou myšlenku pohřbilo.


DOPORUČUJEME: Velký průzkum - nejspolehlivější auta jsou z Japonska


Na vedoucím konstruktérovi Hidejukim Masumovi bylo vymyslet řešení, musel přijít s něčím neobvyklým. „Sato chtěl, aby kapota zůstala nízká, ale zároveň plánoval použít jednadvacetipalcová kola, takže požadoval něco, čeho by v podstatě nemělo být možné dosáhnout,“ říká Hidejuki Masumo. „Obvykle bychom se v takové situaci mohli pohádat, ale když jsem si pečlivě prostudoval virtuální průřez víceprvkové nápravy, zjistil jsem, že to, čeho chceme dosáhnout, je reálné. A částečně díky jídelním hůlkám...“ Masumo si všiml, jak každé z pěti ramen systému reaguje jinak, když jsou upravena pro použití v modelu LC. A tak sestrojil z jídelních hůlek funkční model, na kterém jim to předvedl

 

lexus
Zdroj: Lexus


DOPORUČUJEME: První čínský supersport jezdí na elektřinu a má rekord na Nordschleife

 

„Kouzlo umístění pěti ramen tohoto systému tkví v tom, že umožňuje, aby celé přední zavěšení bylo umístěno nízko v podvozku,“ vysvětluje Masumo. „V tradičních systémech jsou montážní body horních ramen obvykle nad kolem, ale v tomto novém systému nemuselo být rameno tak vysoko, takže nízká kapota vozu Lexus LC zůstala zachována.“ Nicméně jen jídelní hůlky opravdu nestačily. Vývoj předního zavešení nakonec trval dalších šest měsíců a byly při něm použity už běžné vývojové techniky. Jak je ale vidět, někdy pro pochopení složité věci stačí úplně jednoduché vysvětlení. Nemůžeme se dočkat, až budeme mít Lexus LC v redakčním testu!

TN.cz