Publikováno 11. 12. 2017
Nový trend

Pozor na podezřele levné diesely z Německa. Nemusí projít STK

BMW
Zdroj: BMW

Němci se údajně zbavují pod cenou dieselů kvůli tomu, že s nimi nemohou jezdit do centra některých měst. Pozor, ne vždy je to pravda.

Objevují se zprávy, že zejména v Německu se kvůli chystaným omezením nebo dokonce zákazům vozů s naftovými motory budou majitelé rychle zbavovat svých aut, a to i pod cenou. Ale koupě takového vozu se nemusí vždy vyplatit. „Velmi často se jedná o vozy s nějakou vážnou technickou vadou, ať už nefunkčním filtrem DPF či jinou závadou motoru,“ varuje Pavel Foltýn z Auto ESA. „Jenže pod obvyklou tržní cenou ojeté auto nikdo bezdůvodně neprodává. Diskutované zákazy vjezdu do vybraných měst pro auta s některými typy starších motorů nižší emisní třídy jsou spíše jen záminka, jak neopatrným kupujícím prodat problémové auto. Že někdo prodává auto kvůli tomu, že s ním nesmí do centra města, je spíše jen výmluva a snaha zamaskovat nějaký reálný technický problém.“

 

Zdá se, že podvodníci sází na to, že kupec se po tak dlouhé a nákladné cestě do zahraničí prostě neotočí a neodjede, mnoho lidí tak koupí pochybný kus, jen aby se nevraceli s prázdnou. Zejména mimo síť oficiálních a značkových prodejců ojetin se pohybují problematická auta, která jen čekají na neopatrného zájemce. „Následná vymahatelnost práva je přitom stále velice špatná, své peníze už člověk většinou nikdy neuvidí,“ upozorňuje Pavel Foltýn. Nabídka ojetých vozů je na našem trhu dostatečná a i když se po ukončení intervencí České národní banky kurz koruny vůči euru stabilizoval, pořád je výhodnost nákupu ojetého auta v zahraničí dost diskutabilní. Navíc značkoví prodejci ojetých aut v zahraničí si prověřená auta nechají odpovídajícím způsobem zaplatit, na našem trhu se podobné vozy prodávají většinou levněji. Mnoho zahraničních malých bazarů totiž cílí právě na klientelu z východní části Evropy a moc dobře ví, co na neopatrné kupující platí. Dodnes mnozí považují například původ vozu v Německu za něco víc, za známku kvality. Ale to už dávno není tak jednoznačné.

 

„Zcela běžně někteří prodejci používají trik, kdy vozu pocházejícímu například z Rumunska jen stočí tachometr, následně ho dovezou do Německa a tam mu vystaví nové doklady. Pak se takové auto prodává k nám jako původem německé,“ přibližuje oblíbený podvod Pavel Foltýn z Auto ESA. Bez důkladného prověření historie vozu je ale velmi obtížné něco takového odhalit. Ale těch potenciálních hrozeb u ojetin ze zahraničí je samozřejmě více. „Riziko, že se jedná o kradený vůz nebo auto s falšovanou historií, je stále velmi reálné,“ varuje Foltýn. Dnes se zkrátka nelze spoléhat na to, že například Německé ojeté auto je zárukou kvality a že s ním problémy nebudou. Je potřeba postupovat opatrně a kdo není zkušený obchodník s ojetinami, měl by raději vybírat v nabídce certifikovaných prodejců na českém trhu a nákup za hranicemi na vlastní pěst rozhodně neriskovat.
 

TN.cz