Publikováno 21. 1. 2019
Na sněhu a ledu

Spektakulární přílet! V Alpách dostal zabrat Cayman i nová 911

Porsche na GP Ice Race - 21
Zdroj: Porsche

Porsche ukázalo svoje poklady na sněhu a ledu. V rakouském Zell am See předvedlo novou generaci legendárního modelu 911 i koncept Cayman GT4, se kterým má velké sportovní ambice.

Nástup nové “devětsetjedenáctky“ těžko mohl být okázalejší. Vrtulník ho na závěsu vytáhl do nadmořské výšky 1408 metrů. Kupé ve žluté barvě Racing Yellow se vyjímalo proti zasněženým vrcholkům vysoko nad rakouským Zell am See.

 

Automobilka svou novinku prezentovala poprvé od debutu na autosalónu v Los Angeles koncem listopadu. Akce proběhla v rámci doprovodného programu obnovených ledových závodů GP Ice Race.

 

111

Fotogalerie: Spektakulární přílet 911 a další kousky na GP Ice Race

Zdroj: Porsche

Porsche na GP Ice Race - 24

Hodnocení:

 

Osmá generace ikony sportovních vozů má být silnější, rychlejší a taky digitální. Dynamiku klasického sportovního automobilu s motorem uloženým vzadu a s pohonem zadních kol podporují inteligentní prvky řízení, nastavení podvozku a spousta asistentů.

 

Motor “boxer“ v modelech 911 Carrera S a 911 Carrera 4S poskytuje nejvyšší výkon 450 koní (331 kW). Obě verze modelu 911 zůstávají při zrychlení z nuly na 100 km/h pod hranicí čtyř sekund.

 

Více o páté generaci Porsche 911 čtěte zde:

 

 

Obnovený podnik GP Ice Race po dlouhých letech navázal na dávnou tradici závodů, které se na ledové dráze v Zell am See jezdily mezi roky 1937 a 1974. Diváci viděli demonstrační jízdy historických i současných závodních a rallyových vozů, souboje speciálů kategorie R5 i napínavé závody ve skijöringu.

 

 

A Porsche do Zell am See přivezlo i další hodně zajímavou káru: 718 Cayman GT4 Rallye. Zuffenhausenský výrobce totiž plánuje návrat do soutěží! Sekce motoristického sportu ve Weissachu proto vyvíjí nový vůz podle pravidel třídy R-GT, která umožňuje ambiciózním soukromým týmům a jezdcům nákladově dostupný a zároveň atraktivní vstup do světa soutěžního sportu.

 

 

Koncepční vůz Cayman GT4 Rallye vzbudil pozitivní ohlas už během loňského roku. Ale budoucí soutěžní vůz nebude na rozdíl od koncepční studie vycházet ze závodního vozu Cayman GT4 Clubsport, vyráběného do roku 2018, nýbrž z nové verze 718 Cayman GT4 Clubsport, představené začátkem ledna 2019.

 

111

Fotogalerie: Koncept závodního Porsche Cayman GT4

Zdroj: Porsche

Porsche Cayman GT4 Rallye - 21

Hodnocení:

 

Nový závodní vůz pro zákaznický sport je blízký sériovému autu a je určen pro mistrovství kategorie GT4 na celém světě, pro klubové sportovní podniky i jízdy na závodních okruzích pro veřejnost. Jeho šestiválcový “boxer“ poskytuje ze zdvihového objemu 3,8 litru nejvyšší výkon 313 kW (425 k).

 

Vůz by mohl být nasazován v soutěžích od sezony 2020.

 

 

Konstruktéři se zaměřili hlavně na výkonové parametry a ovladatelnost. Při výrobě některých komponentů karoserie závodního vozu Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport se poprvé používají kompozitové materiály vyztužené biovlákny.

 

Porsche má za sebou v soutěžích celou řadu úspěchů. Za milník je považováno celkové vítězství vozu Porsche 959 v Rallye Paříž-Dakar 1986. Také Porsche 953, které vycházelo z modelu 911 ve verzi s pohonem všech kol, dokázalo zvítězit v dakarské rallye.

 

Koncem 60. a začátkem 70. let slavili mimo jiné Vic Elford a Björn Waldegard velké úspěchy s vozy Porsche 911 v legendární Rallye Monte Carlo.

 

 

V nedávné minulosti vsadili na různé verze modelu Porsche 911 hlavně soukromí jezdci v národních i mezinárodních soutěžích. Soukromých projektů v soutěžním sportu se několikrát aktivně zúčastnili také tovární jezdci Porsche Timo Bernhard a Romain Dumas.

 

Soukromé týmy se mohou s vozidly homologovanými pro třídu R-GT účastnit podniků na celém světě. Mezi nejvýznamnější z nich patří například slavná Rallye Monte Carlo nebo starty v rámci mistrovství světa v rallye (WRC) na legendárních asfaltových cestách středomořského ostrova Korsika.

TN.cz