Publikováno 5. 12. 2018
Radikální plány

Pohřeb spalovacích motorů se blíží. VW prozradil, kdy přijde konec!

Škoda - Motor TSI
Zdroj: Škoda Auto

Koncern Volkswagen chystá poslední generaci spalovacích motorů. Pak o dieselové i benzínové motory definitivně přijdou nejen volkswageny, ale i modely dceřiných automobilek – škodovky, audi a seaty. Vývojáři už pro ně postavili novu “elektromobilní“ platformu MEB. Audi a Porsche mezitím společně pracují na architektuře pro větší elektromobily.

Poslední auta se spalovacími motory vyvine Volkswagen v roce 2026 a prodávat je bude zhruba do roku 2040. Mezitím se bude soustředit na elektromobily, které v budoucnu výrobu zcela ovládnou.

 

Plány na konferenci v německém Wolfsburghu odhalil vedoucí stratég VW Michael Jost. “Spalovací motory postupně oslabíme na absolutní minimum,“ dodal.

 

 

Pro ekonomický deník Handelsblatt připomněl, že v roce 2015 byla uzavřena pařížská klimatická dohoda a její cíle bude možné naplnit jenom v případě, že v roce 2050 nebude po ulicích jezdit žádné auto se spalovacím motorem.

 

Také hybridní modely jsou podle Josta jen mezifází a v dlouhodobých plánech koncernu už nehrají významnou roli.

 

Strategie Volkswagenu je radikální, ale je dost pravděpodobné, že největšího evropského výrobce budou následovat další automobilky. Tvrdý postup Evropské unie je totiž tlačí k dalšímu rychlému snižování emisí.

 

 

Ne elektřinu se chystají všichni, i když konec spalování zatím nikdo takto natvrdo nepotvrdil. Volvo zatím ohlásilo pouze konec naftových motorů, píše Handelsblatt.

 

Volkswagen už v polovině listopadu oznámil, že v následujících pěti letech výrazně navýší investice do elektromobility, autonomního řízení a digitalizace na téměř 44 miliard eur (1,1 bilionu korun). Drtivou většinu spolkne právě vývoj elektromobilů.

 

VW tak reaguje i na dopady nekončící aféry Dieselgate. Skandál s emisemi se provalil v roce 2015, firma pak přiznala, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě nainstalovala software umožňující manipulovat s testy emisí oxidů dusíku. Na pokutách od té doby podle Reuters musela zaplatit více než 27 miliard eur.

 

 

I když Jostovy plány v podstatě znamenají konec spalovacích motorů, nestane se to hned. Jost odhaduje, že i po roce 2050 bude koncern prodávat auta s konvenčními motory v některých částech světa, kde ještě infrastruktura pro elektromobily nebude připravena.

 

Prvním autem z rodiny I.D., který by měl Volkswagen postavit na “elektromobilní“ platformě MEB, bude kompaktní hatchback. V prodeji prý bude v roce 2020 a stát bude přibližně stejně jako současný naftový VW Golf. Ve stejné době by měl do showroomů dorazit elektrický Taycan od Porsche a Audi vyšle do světa produkční verzi konceptu E-Tron.

 

 

Volkswagen chce do konce roku 2022 nabízet prostřednictvím čtyř značek skupiny 27 modelů na platformě MEB po celém světě.

TN.cz