Publikováno 21. 2. 2018
Další novinka

Peugeot představil úplně nový model. Osobní dodávku Rifter

Nový Peugeot Rifter
Zdroj: Peugeot

Výrazný a reprezentativní vzhled s inovativním tvarem karoserie odpovídajícím potřebám každodenního dobrodružství. Tako popisuje automobilka Peugeot svůj nový model Rifter.

Další mix dodávky, SUV a městského auta tentokrát namíchali designéři Peugeotu. Model Rifter, který stojí na nové platformě EMP2, má vyhovět dobrodruhům i rodinám.

 

„Naším cílem je stát se nejlepším mainstreamovým výrobcem automobilů vysoké úrovně. S vozem Peugeot Rifter značka výrazně modernizuje svou nabídku a přichází s dokonalým spojením všestrannosti využití a radosti z řízení,“ říká Jean-Philippe Imparato, generální ředitel společnosti Peugeot.

 

 

Konstruktéři kladli důraz na všestrannost, modularitu a praktičnost. Název Rifter má evokovat outdoorový svět a auto má rozšířit stávající nabídku Peugeotu právě tímhle směrem.

 

„Výzvou pro nový Peugeot Rifter bylo nabídnout atraktivní vůz, který přitom bude vyhovovat požadavkům na objem, modularitu a kompaktnost. Nová platforma umožňuje dosáhnout dokonale vyvážených proporcí. Naši designéři plně využili jejího potenciálu a dodali tomuto novému tvaru vozu velmi výraznou stylistickou identitu.“ doplňuje šéfdesigner vozu Keith Ryder.

 

V exteriéru designéři vyšli ze stávajících modelů. Na mohutné čelní straně upoutá logo značky umístěné uprostřed vertikální masky chladiče, která je charakteristická pro poslední modely značky, stejně jako zadní světla ve tvaru tří drápů. Pohled šelmy dotváří světelný podpis tvořený LED diodami uvnitř světlometů.

 

113

Fotogalerie: Nový Peugeot Rifter

Zdroj: Peugeot

Nový Peugeot Rifter

Hodnocení:

 

Tvar zvýrazňují vzájemně symetricky zkosené rohy předních i zadních dveří i oken a hranatý zadní nárazník. Rifter působí stabilně, u některých verzí výbavy je opatřen 17palcovými koly s diamantovým výbrusem.

 

U SUV si nový vypůjčil vyšší světlou výšku, velká kola, široké prahové lišty, velké oblouky kol a také výraznou spodní část předního i zadního nárazníku.

 

Vůz je k dispozici ve dvou délkách, vždy v pěti nebo sedmimístné verzi, kratší měří 440 cm, delší pak o 35 cm víc. Delší verze má rovněž větší rozvor. O stabilitu se stará přední náprava typu Pseudo McPherson a zadní náprava s deformovatelným příčným nosníkem.

 

Zadní část vozu nabízí široké páté dveře vedoucí do objemného zavazadlového prostoru. Na každé ze tří samostatných sedadel lze upevnit dětskou sedačku. Sedadla se velmi snadno dají složit do roviny. Objem zavazadelníku se pohybuje v rozmezí 775 l pod krytem u pětimístné standardní verze po 4 000 l ke stropu se sklopenými sedadly u dlouhé verze.

 

 

Peugeot kladl důraz i na kvalitu zpracování. Interiér označený Peugeot i-Cockpit® má čisté linie a je prošpikován novými technologiemi. Dominuje kompaktní volant se dvěma plochými díly pro lepší uchopení, osmipalcový dotykový displej s moderní konektivitou, přístrojová deska s vylepšeným designem, chromovanou lištou a červenými ukazateli.

 

V rámci příplatkové výbavy nabízí Peugeot systém pro nezpevněné cesty Advanced Grip Control s funkcí Hill Assist Descent Control (HADC), která automaticky udrží optimální rychlost na velmi strmých svazích.

 

Motory splňují nejnovější normu Euro 6.c (Euro 6.2). V nabídce jsou benzinové motory 1.2 PureTech s výkonem 130 k a s osmistupňovou automatickou převodovkou (k dispozici až příští rok), nebo 110 k s manuálem.

 

Dieselové motory 1.5 BlueHDi mají tři varianty: 130 k s šestistupňovým manuálem nebo s osmistupňovou automatickou převodovkou a 100 k či 75 k s pětistupňovou manuální převodovkou.

 

Ve výbavě je automatické přepínání dálkových světel, couvací kamera, elektrická brzda, adaptivní tempomat, systém rozpoznání dopravního značení nebo systém sledování mrtvého úhlu a také bdělosti řidiče prostřednictvím kamery. Sytém varuje při neúmyslném opuštění jízdního pruhu i v případě zjištění rizika srážky.

 

Nový Peugeot Rifter se představí ve světové premiéře už za několik dní na ženevském autosalonu a na mezinárodní trhy vstoupí v září. Vyrábět se bude v továrnách ve španělském městě Vigo a v Mangualde v Portugalsku.

 

Peugeot chystá i stylovou luxusnější verzi GT Line. A v Ženevě představí, zatím jen jako koncept, i speciální Rifter 4x4 určený do terénu. Vyvedený je v třpytivě šedém odstínu se žlutými prvky. Má mít pohon všech kol, specifické pneumatiky a o 80 mm vyšší světlou výšku. A ve výbavě bude také rampa s LED diodami umístěná v horní části čelního skla střešní, dokonce stan Overland i nové horské elektrokolo Peugeot eM02 FS Powertube.

TN.cz