Aktualizováno 14.11. 2017 10:45
Velké změny

Opel plánuje čtvrté SUV, ale i rušení modelů a (ne)propouštění

opel
Zdroj: Archiv AutoTN

Nový vlastník německé automobilky Opel představil strategii, která má německé automobilce pomoci dostat se z dluhů.

Automobilku Opel, která je nově v majetku francouzského koncernu PSA, který vyrábí vozy Peugeot a Citroen, čekají velké změny. Díky nim by měl být v roce 2020 Opel opět mírně v zisku, v roce 2026 už by měl být v plusu šest procent z provozního zisku. Nová strategie PACE! má čtyři základní pilíře, díky kterým by se měl Opel opět postavit na nohy. Dobrá zpráva je, že v podobné situaci byl před pár lety i koncern PSA, který nyní frčí na vlně zisku.

 

Nové modely
Opel vyrábí už tři SUV, ale brzy přibude čtvrté. Bude z nich největší a hlavně bude sedmimístné. Řekl to šéf automobilky Michael Lohscheller, podle krétho bude nové auto sdílet platformu EMP2, kterou vyvinul koncern PSA. Nové SUV se představí jako koncept příští rok, v roce 2019 se začne vyrábět v továrně v Eisenachu. Další modely budou následovat, ale detaily zatím nevíme.


DOPORUČUJEME: Videotest Opelu Insignia. Je lehčí, větší a pohodlnější. Koho zajímá Superb?

 

Zafira, Adam a Cascada končí
Opel Zafira, průkopník aut s mimořádně variabilním vnitřním prostorem, končí jako první. Oficiálním důvodem je pokles zájmu, ale svou roli nepochybně hraje i to, že Zafira používá techniku GM a za to by musel nový majitel platit. Nejistý osud má i malý Adam a kabriolet Cascada. Daleko větší otazníky však vzbuzuje možný konec čerstvě představené Isignie. Nové a povedené auto Opelu totiž stojí na podvozkové platformě Epsilon II, která je základem minulé i současné generace a i za něj bude PSA muset americkému koncernu platit. PSA přitom má svoje vlastní podvozky, které by byly pro Insignii vhodné... A když už jsme u toho - aktuálně vozy Opel používají dohromady devět podvozkových platforem, ale do roku 2024 by to měly být jen dvě! Podobné je to u motorů - místo deseti jednotek mají být také jen dvě. 
 

DOPORUČUJEME: Francouzi koupili Opel za 61 miliard... Je to hodně nebo málo?


Propouštění
Opel by měl snížít výrobu na 800 tisíc aut ročně, ale zároveň by měl začít prodávat i na nových trzích, do roku 2022 by měl působit v dvaceti zemích na světě. Přestože šéf automobilky Michael Lohscheller slibuje, že se propouštět nebude, tak počet zaměstnanců klesne: „Ve spolupráci s PSA a svazem německých odborů IG Metall budeme jednat o předčasném penzionování.“ Jinými slovy, starší zaměstnanci dostanou nabídku, která se neodmítá


VIDEOTEST: Opel Zafira je praktický a pohodlný. Málem ho nevyrobili! 

 

Elektrifikace
Opel neměl žádné plány jak snížit průměrné emise CO2 na požadových 95 gramů, které Unie vyžaduje od roku 2020. I kvůli tomu se intenzivně připravuje čistě elektrický nebo plug-in hybridní pohon hned ve čtyřech modelových řadách, kromě SUV a Insignie se to týká i Corsy, která by mohla být hlavním tahounem v čisté elektromobilitě.


DOPORUČUJEME: Jak jezdí BMW i8, sporťák české policie?

TN.cz