Publikováno 15. 6. 2017
Auto z druhé ruky

Ojeté auto kupujte jen prověřené a s jasnou historií

autobazar
Zdroj: archiv autoTN.cz

Kupujete si auto na dovolenou? Pak ho nechte prověřit v servisu, nebo kupte jen kus s jasnou historií.

Technické problémy a nepojízdné auto patří mezi největší strašáky těch řidičů, kteří jezdí na zahraniční dovolenou starším autem. „Asistenční služby v zahraničí nejčastěji vyjíždí na pomoc českým motoristům kvůli defektům pneumatik, vybitým akumulátorům ale také kvůli závadám motorů a převodovek,“ varuje Pavel Foltýn z Auto ESA.


DOPORUČUJEME: 10 nejspolehlivějších a nejméně spolehlivých aut

 

Přitom mnohé problémy plynou ze zanedbání údržby a nedostatečné kontroly vozu před cestou na dovolenou, navíc spousta lidí udělá velkou chybu už při koupi auta. Snadno se totiž nechají zlákat nabídkou nízké ceny a koupí neprověřené ojeté auto od pochybného prodejce. „Nelze se moc spoléhat na to, co o servisní historii řekne bývalý majitel nebo servisní knížka, která klidně může být neúplná, špatně vyplněná a někdy dokonce zfalšovaná,“ varuje Foltýn.


DOPORUČUJEME: Polovina autobazarů podvádí. Stočené kilometry jsou nejčastější problém.

 

Kupované auto je vždycky důležité důkladně prověřit po technické stránce a to nejlépe s odborníkem, který danému typu auta rozumí a ví, na které slabiny se zaměřit. Stav akumulátoru, množství chladící kapaliny nebo třeba to, jestli má vůz dostatečně nahuštěnou nouzovou rezervu, si každý dokáže před odjezdem na dovolenou zkontrolovat. Ale poslední dobou se množí problémy u turbodieselů vybavených filtry pevných částic. Majitelé, kterým renomované autobazary odmítnou vůz kvůli technickým problémům vykoupit, se pak snaží závady maskovat a čekají s nimi na neopatrného a uspěchaného kupujícího. Kdo pak s takovým autem vyrazí na dovolenou, ten může být po pár stovkách kilometrů velmi nepříjemně překvapen.

 

DOPORUČUJEME: 

 

„Někteří řidičii například nechají filtr pevných částic neodborně vyčistit a do vozu ho vrátí s tím, že pár set kilometrů bude fungovat,“ upozorňuje Foltýn z Auto ESA. Když pak řídící elektronika vozu po pár stovkách ujetých kilometrů vyhodnotí, že by měla být zahájena regenerace filtru, nastane problém a vůz se přepne do nouzového režimu, nebo přestane úplně jet. Majiteli pak mnohdy nezbyde nic jiného než nákladný odtah. Kdo pak nemá pojištění asistenčních služeb i v zahraničí, musí počítat s částkami přesahující i deset tisíc korun jen za samotný odtah.


DOPORUČUJEME: Do Rakouska s vykuchaným výfukem? Riskujete pokutu a zabavení značek!

 

Už zhruba rok se také například policie v Rakousku zaměřuje na motoristy z Česka, Polska a Slovenska, jestli náhodou nemají vůz s odstraněným filtrem pevných částic. Zastavují téměř každého a dokonce neváhají řidiče posílat na nejbližší stanice technických kontrol. Pokud tam přijdou na to, že vůz má odstraněný filtr pevných částic, dají řidiči vysokou pokutu a odeberou vozu registrační značky. Pak je opět nutné auto opravit nebo nechat odtáhnout zpět.

 

ZAJÍMAJÍ VÁS AUTA A VŠE KOLEM NICH? STAŇTE SE NAŠIMI FABNOUŠKY NA FACEBOOKU!

 

V neposlední řadě je pak velikým rizikem koupě vozu, které nemá v pořádku doklady. Mnoho lidí také riskuje, že jede na dovolenou s ještě nepřehlášeným autem. Při případné policejní kontrole pak mohou mít velké problémy. Už několik lidí také zaskočilo, že jim chtěla policie v zahraničí vůz odebrat, neboť ho měla hlášený jako odcizený. To jsou všechno rizika, která hrozí, pokud někdo narychlo koupí neprověřeného auto od pochybného prodejce.


DOPORUČUJEME: Srážka se zvěří! Co máte dělat a kdo vcám zaplatí škodu?

TN.cz