Aktualizováno 26.11. 2017 14:21
Krize ve škodovce

Odbory vyhrožují stávkou - chtějí volno o víkendu a větší mzdy

superb
Zdroj: Škoda Auto

"Pokud firma neuslyší na lidství, zastavíme alespoň na 10 až 20 dní výrobu a tím si volno získáme zpět," píše se v týdeníku Škodovácký odborář.

V Mladé Boleslavi se řeší nejen přesun výroby, ale pracovní doba a příplatky za práci o víkendy. Škodovka potřebuje nutně vyrábět a chce zavést osmnáctisměnný systém výroby, což by pro zaměstnance znamenalo, že na ně volná sobota a neděle vyjde jednou za třináct týdnů. „Pokud firma neuslyší na lidství, zastavíme alespoň na 10-20 dní výrobu a tím si volno získáme zpět. Že nebudeme brát peníze? Jasně, ale vy byste představenstvu prodali své rodiny, své životy, své zdraví za ubohé tři koruny příplatku na hodinu? To ať si auta odvezou tam, kde se vydělává 50 eur na hodinu, kde volno, přestávky, dovolená a veškeré zabezpečení jsou daleko lepší než u nás,“ píše se v týdeníku, který si můžete stánout ZDE.


DOPORUČUJEME: „Je hotovo, Superb už v ČR vyrábět nebude!“ šéf odborářů má jasno!

 

V kontextu možného přesunu výroby Škody Superb do Německa, proti kterému se důrazně postavil šéf škodováckých odborářů Jaroslav Povšík, se prý v Mladé Boleslavi mluví i vydírání. Šéf představenstva Bernhard Maier podle týdeníku na informace o přesunu výroby reagoval tak, že Kvasiny nadále zůstanou domovem modelu Superb, nicméně vždy je zvažováno, jak v době přetížení závodů využít aliance v koncernu Volkswagen a volných kapacit  - například v závodě ve Španělsku. „Naše stanovisko je zachovat všechny modely a elektrovůz vyrábět v Mladé Boleslavi. Na to ale právě potřebujeme flexibilitu včetně 18směnného systému také v závodě Mladá Boleslav stejně jako v závodě Kvasiny,“ řekl Maier.


DOPORUČUJEME: Koncern VW vyrábí různá auta v rúzných zemích, Superb by nebyl výjimkou.

 

Odbory budou řešit s vedením automobilky i nárůst mezd, prý až dvouciferný. Jde jim o to, že zaměstnanci koncernu Volkswagen v Německu chtějí růst mezd o dalších šest procent, společnost Škoda Auto má přitom druhý největší provozní zisk z celé skupiny a za posledních 23 měsíců vyrábí rekordní množství aut. Podle našich informací odbory práci o víkendech ale úplně neodmítají, jde jim hlavně o výši příplatků.


VIDEOTESTY: Zkoušíme auta na klikatých okreskách i na závodním okruhu. Bez servítků, objektivně, s nadšením.

 

BAVÍ VÁS AUTA A SVĚT KOLEM NICH? STAŇTE SE NAŠIMI FANOUŠKY NA FACEBOOKU!

 

Anketa

Jak vnímáte aktivity odborářů?

Hlasovalo 269 lidí.

TN.cz