Publikováno 13. 4. 2017
Videotest

Octavia RS - není jen nejhezčí, ale taky nejrychlejší a nejschopnější

Zdroj: TN.cz

První Octavia RS spatřilo světla světa v roce 2000. A od té doby se jich prodalo přes 200 tisíc. Přivítejte faceliftované provedení - jsme na prvních novinářských jízdách na rakouském polygonu Pachfurth a jezdit budeme i na zdejších točitých okreskách.

Design

Faceliftovaná Octavia RS je jednoznačně nejhezčí ze všech, ostře řezaný nárazník a větší maska chladiče korespondují s čtyřokou LED optikou. Zezadu si všimnete decentního spoileru a nových LED světel, snad taky poznáte jestli je před vámi diesel nebo benzín - benzínové Octavie RS mají dva výfuky, turbodiesel jen jeden. V interiéru je přepracovaný středový panel a nový palubní počítač s velkou dotykovou obrazovkou.

 

DOPORUČUJEME: Kodiaq už se prodává v Česku! VIDEOTEST

 

Diesel nebo benzín?

V nabídce jsou dál dvě verze, obě mají čtyři válce, jedno turbo a dva litry objemu, ale jedna spaluje benzín, druhá naftu. Naším favoritem je jednoznačně benzín! Nejde ani tak o to, že motor má o deset koní zvýšený výkon na finálních 230 koníků, a že maximální točivý moment pokrývá téměř celé spektrum otáček, dokonce se nebavíme ani o jeho lepším zvuku, ale jde o lepší reakce na plyn a jak se dozvíte ve videu, má i lepší jízdní vlastnosti. Příznivci naftových motorů budou určitě argumentovat nižší spotřebou dieselu, ale svět není černobílý a zavedené pořádky nemusí platit tak úplně. Benzín si totiž bere něco mezi osmi až jedenácti litry, naftové RS ukazovalo hodnoty od šesti do osmi a půl litru.

 

114

GALERIE: Škoda Octavia RS

Zdroj: TN.cz/Jakub Deml

Škoda Octavia RS - 11

Hodnocení:

 

Jízdní vlastnosti

Jak již zaznělo, záleží na tom, jaký si vyberete motor. U benzínové verze od samého začátku cítíte rozdíl v lehkosti s jakou se proplétá zatáčkami a i reakce na plyn jsou tak nějak víc svěží. Svezení na hodně technickém okruhu sice ukazuje jak chybí Octavii RS poctivý samosvor - ten bude vyhrazen jen pro vrcholnou verzi RS245, tady je jen elektronická náhražka přibrždující vnitřní kolo v zatáčce. Na běžných okreskách ale bude za volantem rychlý i obyčejný řidič a bude si užívat jak příjemně je Octavia RS vyvážená. Podvozek s rozšířenou zadní nápravou je dobře nastavený a díky větší váze na zadní nápravě rychle zjistíte, že kombík jede ještě o chlup lépe než liftback. Krátká zkušenost s naftovým provedení ve čtyřkolkce a s DSG pak ukazuje, že pohon všech kol se k charakteru dieselového motoru vysloveně hodí!

 

DOPORUČUJEME: První kilometry se čtyřokou Octavií

 

Máte si jí koupit?

Ano, škodovka opět postavila příjemné a rychlé auto. Není to hardcorové svezení, ale má styl. Benzínové RS s manuální převodovkou stojí 696 900 korun a je o jedenáct tisíc levnější než naftová verze. U ník pak počítejte, že musíte přidat dalších padesát tisíc za DSG nebo 105 tisíc za 4x4 a DSG. Jenže jestli chcete opravdu naftu, pak zvažte verzi Scout… Test už brzy na AutoTN.cz!

 

 

STAŇTE SE NAŠÍM FANOUŠKEM NA FACEBOOKU

 

TN.cz