Publikováno 27. 11. 2018
Druhá generace

Nový Range Rover Evoque odhalen. Malé SUV bude "průhledné"

Nový Range Rover Evoque - 27
Zdroj: YouTube / Land Rover

Nabitý technologiemi, s dynamičtějším designem, větším rozvorem a prostornější kabinou si odbyl premiéru nový Range Rover Evoque. Překvapivě už týden před plánovaným představením na prestižním autosalónu v Los Angeles.

Mezi natěšené publikum dorazil po vysuté rampě, přes umělé překážky, skrz tunely i malý bazének. Efektní představení nového Rage Roveru Evoque proběhlo na domácí půdě britské automobilky Jaguar Land Rover, konkrétně ve starém pivovaru Truman Brewery v centru Londýna.

 

 

Druhá generace luxusního kompaktního SUV se tak ukázala vybraným obchodním partnerům, zákazníkům a novinářům.

 

 

Evoque stojí na inovované vyztužené platformě svého předchůdce. Karoserie prošla jen mírnou úpravou – auto dostalo ostřejší linie, dynamický tvar a užší světla po vzoru většího Velaru. Vůz je tužší, lehčí, zůstal stejně dlouhý (4.370 mm), ale má o 21 milimetrů větší rozvor, takže kabina je prostornější, víc místa přibylo hlavně v zadní řadě. Vyrábět se bude už jen pětidveřová verze.

 

116

Fotogalerie: Range Rover Evoque druhé generace

Zdroj: YouTube / Land Rover

Nový Range Rover Evoque - 33

Hodnocení:

 

 

Kompaktní SUV dostalo do výbavy zajímavé technologie – například zrcátko, které se umí proměnit na displej zobrazující záběry parkovací kamery, nebo dvoudisplejový systém Touch Pro Duo na středovém panelu. Systém Ground View umí řidiči zobrazit vůz jako by byl průhledný – při manévrování v offroadu nebo při parkování ve městě šofér díky tomu uvidí skrz přední kapotu i motor a perfektně odhadne, kam se s autem vejde.

 

Nový Range Rover Evoque - 30
Zdroj: YouTube / Land Rover

 

Efektní průjezd vodou měl upozornit na vyšší brodivost, původně dokázal zdolat půl metru, teď ještě o deset centimetrů víc. V kombinaci se světlou výškou přes 21 centimetrů si Evoque troufá i do hodně těžkého terénu.

 

Víc místa nechali konstruktéři i pro elektriku – premiéru si vůz odbyl jako hybrid se systémem spojujícím 48V elektromotor s tradičním spalovacím motorem. Během roku má následovat benzinový tříválec vlastní konstrukce jako základ pro chystanou plug-in hybridní verzi. Čistě elektrický Evoque se vyrábět nebude.

 

Na výběr jinak bude šest motorů – tři turbodiesely s výkonem 150 - 239 koní a tři čtyřválcové zážehové turboagregáty o výkonu 200-301koní. Spotřeba nafty by se měla pohybovat mezi 5,4 a 6,2 litru na 100 km, benzíňáky by si měli říct v průměru o zhruba 8 litrů.

 

 

Dvoulitrový přeplňovaný diesel (150 k, 380 Nm, nejvyšší rychlost 201 km/h, zrychlení 0-100 km/h za 10,5 s) dostane šestistupňovou manuální převodovku, ostatní varianty výhradně devítistupňový automat.

 

 

Základní naftový model Evoque se 150 koňmi a pohonem předních kol dostane látkové sedačky, dvouzónovou klimatizací, kožený volant, infotainment s hlasovým ovládáním, diodové světlomety reflektory, couvací kameru a dešťové a světelné i parkovací senzory. V Česku bude nejlevnější varianta stát bezmála milion korun, k dispozici ale bude až za půl roku. Nejdražší Evoque bude stát skoro o další milion víc.

 

Jeden z nejúspěšnějších modelů automobilky Jaguar Land Rover debutoval v roce 2010. Od té doby se prodalo přes 770.000 vozů. Vloni byl Evoque po Discovery Sport druhým nejžádanějším modelem značky.

TN.cz