Publikováno 27. 3. 2018
Odhaleno

Nový prodejní hit? Čínská verze XC40 chce rozcupovat evropský trh

Nový Lynk & Co 02 - 13
Zdroj: Lynk & Co
Lynk & Co 02

Čínská značka Lynk & Co chce provětrat evropský trh. A pondělní světová premiéra jejího crossoveru s jednoduchým názvem 02 ukázala, že větrat se bude hodně.

“Nuladvojka“ je typický městský crossover s tělem hatchbacku na podvozku SUV. Techniku má stejnou jako Volvo XC40, nedávno vyhlášené Auto roku 2018.

 

Čínská automobilka Lynk & Co začne v Evropě prodávat nejspíš až v roce 2020. Malý crossover 02 zařadí mezi o něco větší SUV, které označila 01, a klasický sedan s názvem 03.

 

Celá modelová řada Lynk & Co je výsledkem spolupráce s Volvem a stojí na platformě CMA švédské automobilky. Lynk & Co vznikla v roce 2015 jako nová značka koncernu Zhejiang Geely Holding, pod který spadá i Volvo Cars. Lynk & Co už úspěšně prodává svoje SUV 01 v Číně, ale koncern počítá hlavně s evropskou ofenzívou. A Volvo pro ní poskytne Lynk & Co svoje výrobní kapacity v belgickém Gentu.

 

 

Světová premiéra modelu 02 proběhla v pondělí v Amsterdamu. Lynk & Co slibuje zábavný a sportovní hybrid. A debut ukázal, že půjde o velmi zajímavé auto a možná ještě zajímavější prodejní strategii.

 

"02 je těžištěm naší značky a srdcem všeho, co Lynk & Co představuje," uvedl nový model šéfdesignér Andreas Nilsson. "Kratší rozvor, nižší výška a svalnaté boky dávají 02 pevný a sebejistý postoj, přitom zůstává agilní, zábavné a sportovní,“ popsal Nilsson.

 

Automobilka chce cílit na mladé aktivní řidiče, které podle ní nezajímá koňská síla a zrychlení, ale spíš technologie, ekologický provoz a styl.

 

110

Fotogalerie: Novinka Lynk & Co 02

Zdroj: Lynk & Co

Nový Lynk & Co 02 - 14

Hodnocení:

 

02 se bude vyrábět v dvoubarevných verzích, v interiéru má nabídnout měkčí luxusní materiály a moderní technologie. Duší značky je konektivita, která neskončí připojením telefonu přes Bluetooth, ale poskytne plné připojení na internet a zajištění souvisejících služeb, třeba inteligentního systému vyhledávání místa na parkování.

 

Lynk & Co vyjede na evropský trh pouze s hybridním pohonem. Očekává se hybridní tříválec, stejný jako má Volvo XC40, ve spojení se sedmistupňovou automatickou převodovkou s dvojitou spojkou. Minimálně v prvním roce prodeje nebude k dispozici žádná jiná varianta, později má přibýt plug-in hybrid a čistý elektromobil.

 

Auto jako služba

Převratný má být systém prodeje nebo spíš pronájmu. Automobilka chce nabízet auto jako službu. Součástí výbavy bude tlačítko, které zajistí propojení s aplikací a nabídn auto ke sdílení jiným uživatelům. Obchodní model zároveň zájemcům umožní pořízení auta formou předplatného. A to jak dlouhodobého, tak i krátkodobého. Podle pondělních vyjádření by mělo být možné předplatit si auto třeba jen na měsíc.

 

 

Také dealeři mají fungovat jinak, než jsme zvyklí. Distribuce bude z velké části probíhat prostřednictvím internetu. I tohle má přiblížit značku mladým, Lynk & Co se srovnává s společnostmi Netflix a Spotify, přes které je možné stahovat si hudbu nebo filmy. Podle vedení automobilky má být pořízení auta podobně snadné.

 

V evropských metropolích bude mít automobilka jen malé butiky. Omezení sítě dealerství a zaměstnávání menšího počtu prodejců má značce pomoci držet nižší marže. A cena by měla být trumfem Lynk & Co. Evropský ceník zatím neexistuje, ale SUV 01 se v Číně prodává v přepočtu zhruba za 525 - 675 tisíc korun podle výbavy. A mluví se i o doživotní záruce.

TN.cz