Aktualizováno 14.12. 2017 10:13
Třetí generace

Nový Porsche Cayenne - stane se z něj ikona?

Porsche - 14
Zdroj: Porsche

Na český trh dorazilo nové Porsche Cayenne. Má úplně nový interiér, zvenku vypadá (skoro) stejně a jezdí přesně tak, jak jste nejspíš předpokládali...

Už v roce 1989 říkal Ferry Porsche: „Kdybychom vyráběli terénní vozidlo v souladu s našimi standardy kvality, a tento vůz by měl logo Porsche na přídi, lidé by ho kupovali.“ Tenhle chlápek měl (ostatně jako vždy) pravdu. Když v roce 2002 přišel na trh první Cayenne, tak se většina lidí chytala za hlavu, fandové značky ho proklínali a největší skeptici mu věštili jepičí život. Velké luxusní SUV si však svoje zákazníky našlo a po faceliftu taky přestalo být vysloveně ošklivé. Nakonec se první generace prodalo víc jak 270 tisíc a když v roce 2010 přišla druhá generace, bylo jasné, že lidé ho chtějí a Porsche se ho nevzdá - ostatně proč taky. V druhé generaci se prodalo přes půl milionu aut a nyní přijíždí na scénu už v třetím provedení a Porsche o něm mluví jako o ikoně.


DOPORUČUJEME: Nový Cayenne Turbo - velké SUV s parametry sporťáku

 

Opravdu. To, že se z Cayennu stává stejně oblíbené auto jako je třeba 911, donutilo designéry aby vzhled auta jen uhladili a svoje síly soustředili spíš na interiér, který je úplně nový. Auto stojí na nové platformě, kterou má společnou s Audi Q7 či Lamborghini Urus, ale velikostně je pořád stejné. Spolehlivě ho poznáte podle předních světel se čtyřmi LED v každé lampě, nový je i zadek auta. No a je tady i aktivní zadní spoiler na víku kufru, který nad 170 km/h funguje i jako aerodynamická brzda. A ten interiér? Kompletně vyčištěný, ovládání před dotykové displeje a multifunkční volant, jen středový analogový otáčkoměr vám má připomínat, že Porsche lpí na tradicích.


Porsche - 12
Zdroj: Porsche

 

DOPORUČUJEME: Lamborghini Urus je velká bestie, která zrychlí na stovku za 3,6 s a jede přes 300 km/h

 

Cayenne se začíná prodávat s třemi motorizacemi, základní přeplňovaný třílitr, pak špičková verze Turbo, ale nejzajímavější se zatím jeví Cayenne S, který z dvakrát přeplňovaného šestiválce 2,9 l ždíme 440 koní a 550 Nm. Právě tenhle motor se nám jeví jako nejzajímavější a při krátké projížďce se nám náramně zamlouval. Nejde jen o motor, jde o podvozek! Aktivní stabilizátory potlačují náklony karoserie, nový vzduchový podvozek žehlí nerovnosti a zatáčecí zadní náprava je úžasný kouzelnický trik, který funguje na každém autě s delším rozvorem. Nemůžeme se dočkat delšího svezení, ale hlavně se těšíme, až si vyzkoušíme hybridní verzi S E-Hybrid, která přijede s 680 koňovým plug-in hybridním pohonem.

 

18

FOTOGALERIE: Porsche Cayenne 3. generace

Zdroj: Porsche

Porsche - 16

Hodnocení:

 

TN.cz