Publikováno 15. 4. 2018
Studie ČVUT

Nový kruhák za 45 milionů má problém. Kamiony z něj nesjedou

Zdroj: TV Nova

Nově budovaný kruhový objezd v Děčíně, který vyšel na bezmála pětačtyřicet milionů korun, je příliš úzký. Přišla na to nedávná analýza. Dlouhé autobusy nebo kamiony s návěsem budou mít problém ho projet.

Virtuální analýza ČVUT potvrdila připomínky občanů Děčína, že kruhový objezd vznikající u Vilsnické spojky je úzký. I kdyby dlouhé autobusy na objezd nevjížděly, dá se očekávat, že kamiony budou, hned vedle je totiž strojírenský komplex.

 

Problematický je hlavně výjezd k areálu Českých drah a do ulice J. Š. Baara. Ta mimo jiné vede právě k zadní bráně strojírenské firmy, která vyrábí objemné zásobníky.

 

Podle ŘSD prý v případě děčínského kruhového objezdu k žádnému pochybení nedošlo, je údajně v souladu s veškerými parametry a plynule průjezdný. "Ta křižovatka je podle norem a není potřeba ji upravovat," je přesvědčený mluvčí ŘSD Jan Rýdl.

 

"Ta simulace je velmi reálná. Vozidlo musí přejet do protisměru, aby mohlo ten kruhový objezd opustit. To není úplně nejvhodnější, když tam bude nějaký provoz," upozorňuje Ondřej Smíšek z Fakulty dopravní Českého vysokého učení technického.

 

ŘSD prý nechá kruhový objezd rozšířit a to i přesto, že je kruhový objezd podle firmy plně funkční. "Vnější obrubníky objezdu budou sníženy, tak aby se daly pojíždět a budou rozšířeny krajnice," řekl TV Nova náměstek děčínského primátora Jiří Anděl.

 

Podobné problémy mají občané v Třebíči, kde kruhový objezd nepočítal s velkými auty - ta jsou přes něj teď dočasně odkloněna.

 

 

Pro kamiony není úplně vhodný také jeden z kruhových objezdů v Jihlavě, pokud se chtějí dostat třeba do letního kina, musejí do protisměru a porušit předpisy.

 

Případné úpravy kruhového objezdu v Děčíně prý nijak neovlivní červnový termín otevření Vilsnické spojky, které je součástí.
 

vbo, Jakub Pacner TN.cz