Publikováno 1. 3. 2018
Manažerská limuzína

Nové Audi A6. Sportovec obklopený luxusem a technologií

Nové Audi A6
Zdroj: Audi

Audi představuje nový model A6. Osmou generaci úspěšné limuzíny vyšší třídy automobilka sériově vybavila částečně hybridním systémem a dala si záležet i na dalších inovacích.

Nové Audi A6 je na vyšší třídu docela všestranné auto, jako limuzína samozřejmě poskytuje luxus a pohodlí, ale zároveň si drží sportovní charakter.

 

Stejně jako modely A8 a A7 Sportback i A6 reprezntuje nový designérský styl značky. A tím pádem je svým sourozencům dost podobná. Manažerská limuzína má ostré hrany, výrazné linie a vyvážené proporce s dlouhou kapotou motoru, dlouhým rozvorem a krátkými převisy. Široká, nízko umístěná maska chladiče, štíhlé světlomety a výrazně konturované otvory pro přívod vzduchu dodávají sportovní styl.

 

 

Interiér důsledně sází na digitalizaci a ukazuje budoucí směr vývoje v luxusním segmentu.

 

Inovací prošel ovládací systém. Zcela digitální MMI touch response umožňuje intuitivní ovládání a řidič si ho může nastavit podle svých preferencí. Až sedm řidičů si může uložit individuální nastavení s až 400 parametry. Systém se ovládá podobně jako telefon – přetažením ikony na požadované místo na displeji. A limuzína má navíc hlasové ovládání hovorovou řečí.

 

Nové Audi A6
Zdroj: Audi

 

Displeje má A6 hned tři - velký horní (10,1 palce) ovládá informační a zábavní systém, menší spodní (8,6 palce) je umístěný na konzole středového tunelu a je využíván pro klimatizaci, komfortní funkce a pro zadávání textu rukou, která, může spočinout na páce voliče automatické převodovky. Třetí, průhledový displej promítá důležité informace na sklo čelního okna.

 

Na digitalizaci si v Audi dali záležet. Online navigace se sama učí na základě projížděných tras a zohledňují dopravní situaci v celém regionu. Navíc jsou v rámci internetových služeb Audi connect k dispozici informace o dopravním značení a nebezpečích. Tyto funkce využívají kolektivní inteligenci flotily vozidel Audi a síťově propojují Audi A6 s jeho okolím. Krátce po uvedení na trh rozšíří nabídku služba On-Street Parking, která usnadní vyhledání parkovacího místa.

 

 

Základem rozsáhlé nabídky asistenčních funkcí je vyspělý modul v podobě centrální řídicí jednotky asistenčních systémů zFAS. Ta nepřetržitě vypočítává detailní obraz okolí z fúze dat od senzorů. V závislosti na výbavě zahrnuje soubor senzorů až pět radarových senzorů, pět kamer, dvanáct ultrazvukových senzorů a dokonce jeden laserový skener.

 

Všechny motory v novém modelu A6 jsou vybaveny novou technikou částečně hybridního pohonu Audi. U agregátů V6 nalézá uplatnění hlavní elektrická síť s napětím 48 V, u čtyřválců pracuje elektrická síť s napětím 12 V. V obou případech spolupracuje řemenem poháněný generátor s funkcí spouštěče BAS (Belt Alternator Starter) s lithium-iontovým akumulátorem. Audi A6 může jet setrvačností mezi 55 a 160 km/h.

 

Funkce start-stop se aktivuje mezi 7 a 22 km/h. Opětovné spuštění motoru u stojícího vozu probíhá předvídavě, jakmile se vozidlo před Audi A6 rozjede. Při zpomalování dosahuje BAS u motorů V6 rekuperačního výkonu až 12 kW. V reálném provozu snižuje technika MHEV (Mild Hybrid Electric Vehicle) spotřebu paliva až o 0,7 litru na 100 kilometrů.

 

S optimalizovanými aeroakustickými vlastnostmi zůstává limuzína příjemně tichá i ve vysokých rychlostech. Klima v interiéru zajišťuje na přání dodávaný paket Air Quality se dvěma parfémy, ionizátorem a účinným filtrem škodlivých látek.

 

Tuhá karoserie tvoří základ pro dosažení nejvyšší kvality a sportovních jízdních vlastností. Audi vyrábí skelet karoserie z inteligentní kombinace oceli a hliníku. Díly, jako jsou přední věže pro uložení vzpěr s tlumiči a pružinami, jsou z hliníku, což platí i pro dveře, kapotu motoru a blatníky.

 

Nové Audi A6
Zdroj: Audi

 

A nové A6 opravdu přidalo na sportovním charakteru i díky nové konstrukci podvozku, novému konceptu tlumení a dynamickému řízení všech kol. To v závislosti na rychlosti jízdy mění převod řízení mezi 9,5:1 a 16,5:1. Za tím účelem pracuje vpředu harmonická převodovka. Na zadní nápravě natáčí převod šroubem a maticí kola až o 5 stupňů. V nízkých rychlostech se natáčejí v opačném směru než přední kola, čímž zvyšují agilitu a zmenšují jeho průměr otáčení až o 1,1 metru.

 

Ve městě se tak A6 dobře ovládá, na silnicích umí přidat na dravosti a na dálnici je suverénní. Změny směru jízdy působí na cestující v imuzíně s mnohem menší intenzitou.

 

Oproti předešlé generaci má A6 unvitř více místa pro hlavu a ramena na zadních i předních sedadlech, která mají nastavitelné boční polštáře a za příplatek umí masírovat a odvětrávat. Zavazadlový prostor nabízí větší šířku, takže lze do něj napříč uložit dva golfové bagy. Objem zůstává s 530 litry beze změny. Zadní víko se otvírá na přání elektricky na povel daný pohybem nohy.

 

 

Vnější délka modelu A6 je 4939 milimetrů, což je o 7 milimetrů více než u předchůdce. Vnější šířka vzrostla o 12 milimetrů na 1886 milimetrů. S 1457 milimetry je vnější výška o 2 milimetry větší než u předchozího modelu.

 

Audi bude nabízet nový model A6 při jeho uvedení na evropské trhy se čtyřmi motory – jedním TFSI a třemi TDI. Výkonné agregáty s kultivovaným během dosahují nejvyššího výkonu od 150 kW (204 k) do 250 kW (340 k) a poskytují maximální točivý moment od 400 do 620 N.m.

 

Zážehovou jednotkou je turbodmychadlem přeplňovaný vidlicový šestiválec 3.0 TFSI s nejvyšším výkonem 250 kW (340 k) a maximálním točivým momentem 500 N.m, s nímž manažerská limuzína dosáhne elektronicky omezené nejvyšší rychlosti 250 km/h. Podobné jízdní výkony nabízí 3.0 TDI ve verzi o výkonu 210 kW (286 k), jejíž klikový hřídel přenáší točivý moment až 620 N.m. Model A6 45 TDI pohání rovněž jednotka V6 3,0 litru, vyladěná v tomto případě na 170 kW (231 k) a 500 N.m.

 

Řadový čtyřválec v modelu A6 40 TDI disponuje nejvyšším výkonem 150 kW (204 k) a maximálním točivým momentem 400 N.m.

 

Zatímco oba vznětové motory V6 spolupracují s osmistupňovou převodovkou tiptronic, jsou motory 3.0 TFSI a 2.0 TDI sériově vybaveny sedmistupňovou převodovkou S tronic. Všechny verze s třílitrovými motory mají v sériové výbavě pohon všech kol quattro.

 

Výrobu nového modelu Audi A6 zajišťuje závod Neckarsulm. Nové Audi A6 bude uvedeno na německý trh v červnu 2018.
 

TN.cz