Publikováno 23. 11. 2018
Toyota Camry

Populární sedan jde do souboje se Superbem. Jak šel čas s Camry

Nová Toyota Camry - 69
Zdroj: Toyota

Přestože je Toyota Camry nejpopulárnějším sedanem na světě, dlouhých čtrnáct let nebyla v Evropě dostupná, soustředila se na nejdůležitější americký trh. Teď ale Camry hlásí velký návrat - v celé své kráse a s hybridním pohonem.

S jasným cílem prorazit mezi superby a passaty vstupuje na český trh nová Toyota Camry.

 

Celosvětově nejprodávanější sedan ve své třídě se vyrábí od roku 1982 a prodává se ve více než 100 zemích. V Evropě ale v nabídce chyběl dlouhých 14 let.

 

Teď se vrací v osmé generaci s hybridním pohonem.

 

 

Toyota se netají tím, že s komfortním sedanem střední třídy chce oslovit hlavně manažery a firmy a prosadit se do jejich flotil na úkor v Česku nejoblíbenějších škodovek nebo volkswagenů. Právě hybridní ústrojí má Toyotě pomoci v době, kdy klesá zájem o diesely a i firmy hledají alternativy.

 

"Kombinovaná spotřeba se pohybuje průměrně kolem 4,2 až 4,3 litru. Se čtyřmi lidmi na palubě jsme ve městě reálně jezdili za 5,9 až 6 litrů, což je na plně naložené auto velmi slušný výsledek," popsal jednu z největších výhod hybridní Camry produktový manažer Toyoty Václav Zikmund. Firmy z Prahy můžou ušetřit i na parkování, hybridy mají možnost využívat placené zóny za stovku ročně.

 

 

Hybridní pohon s novým 2,5litrový motorem má kombinovaný výkon 218 koní, točivý moment 221 nM. Z nuly na sto dokáže Camry zrychlit za 8,3 vteřiny. Při souvislé dlouhodobé jízdě v rychlosti do 125 km/h umí jet pouze na elektřinu.

 

Trumfem Toyoty má být prostor a komfort. Sedan vyrostl a i při své nízké přikrčené siluetě nabízí spoustu místa jak vpředu, tak hlavně v zadní řadě, kde s 98 centimetry prostoru konkurenci v segmentu poráží. I celkově je větší a širší než passaty a superby. Menší baterie dokázali inženýři schovat pod zadní sedadla, takže i kufr si drží slušný objem 524 litrů.

 

Díky nové platformě TNGA má Camry nižší těžiště a tužší karoserii. A konstruktéři zapracovali i na příjemnějším zvuku motoru a celkové hlukové izolaci nebo výhledu řidiče. Podvozek je přizpůsobený náročným požadavkům evropského zákazníka na pohodlí.

 

Interiér zdobí dlouhé ladné křivky a kvalitní materiály. Sportovnímu kokpitu řidiče dominuje sedmi či osmipalcový dotykový displej infotainmentu.

 

120

Fotogalerie: Nová Toyota Camry

Zdroj: Toyota

Nová Toyota Camry - 72

Hodnocení:


Do souboje jde Camry s cenou kolem milionu korun. V nejnižší výbavu Comfort za 920 tisíc lze za dalších 65 tisíc doplnit o paket Business například s koženými vyhřívanými sedačkami.

 

Se střední výbavou Presitge bude sedan stát 950 tisíc a v nejvyšší variantě Executive už milion a 50 tisíc navíc. Top výbavu nabídne ještě VIP paket například se špičkovým audiem či dotykovým ovladačem klima a záclonek na zadní loketní opěrce, který cenu zvedne o dalších 100 tisíc.

 

 

Pro firmy má ale Toyota výhodnou nabídku, bez daně dají za vůz se střední výbavou 670 tisíc korun. V Česku chce Toyota prodávat alespoň 600 vozů ročně a v boji o firemní trh dál postupně posilovat.

 

Objednávky od českých zákazníků automobilka přijímá od 1. prosince, v únoru v Japonsku odstartuje naplno výroba a první čeští zákazníci se dočkají v dubnu a květnu.

 

Na dalších stranách si připomeňte historii od roku 1982 - podívejte se na všech osm generací Toyoty Camry:

 

TN.cz