Aktualizováno 23.5. 2018 11:07
Smutná minulost

Nádherný jaguar, ve kterém Harry vezl Meghan, má tragický příběh

Královský Jaguar E-Type Zero
Zdroj: Profimedia

Roadster, kterým Harry a Meghan jeli na svatební večírek, má smutnou minulost. Nádherné elektrické auto v hodnotě převyšující 10 milionů korun dříve vlastnil člen slavných Jamiroquai. Ten vloni zemřel.

Úžasné modrostříbrné auto obdivovaly miliony lidí – sledovaly, jak do něj Harry usadil svou Meghan, sám si vlezl za volant a společně odjeli na svatební recepci.

 

Není jasné, komu Jaguar E-Type Zero teď vlastně patří, na královskou svatbu si ho nejspíš pronajali. Ale je jisté, komu patřil v minulosti. A je to smutná historie.

 

 

Elektromobil, který vychází z původního oldtimeru z roku 1968, vlastnil Toby Grafftey-Smith. Klávesák slavné kapely Jamiroquai vloni po šestiletém boji podlehl rakovině. Bylo mu 46 let, nechal po sobě manželku a tři děti.

 

"Královské svatební auto bylo zakoupeno od Tobyho,“ potvrdila britským médiím vdova po slavném muzikantovi Gabriella Crewe-Read. “Jeho lesk je všude," dodala s tím, že její zesnulý manžel je “pořád tady“.

 

Gabriella prý netuší, kdo je současným majitelem auta a jak se klíčky dostaly do královských rukou. Jaguar každopádně dostal novou espézetku E190518, která má připomínat datum královské svatby.

 

16

Fotogalerie: Královský roadster Jaguar E-Type Zero

Zdroj: Profimedia

Královský Jaguar E-Type Zero

Hodnocení:

 

Toby Smith byl absolventem Marlborough College, stejné školy, kde získala vzdělání i manželka prince Williama a Harryho švagrová Kate.

 

Klávesista byl nadšeným fanouškem klasických aut, stejně jako frontman Jamiroquai Jay Kay. S kapelou hrál deset let, v roce 2002 ji opustil a žil na farmě v Northamptonshire se svou rodinou. Byl to výborný muzikant, který se podílel autorsky na řadě skladeb veleúspěšné skupiny.

 

 

Jaguar E-Type Zero vychází z původního modelu E, o kterém i Enzo Ferrari řekl, že je to "nejkrásnější auto na světě". Na první pohled je k nerozeznání. Jenže pod kapotou má elektrický pohon. Motor má nulové emise, ale pořád slušný výkon 295 koňských sil. Z nuly na sto zrychlí za 5,5 sekundy.

 

 

Modernizovaný je i interiér, pro přístrojovou desku konstruktéři použili uhlíková vlákna, ve světlometech pak žárovky nahradily LED diody.

TN.cz