Aktualizováno 25.6. 2018 21:50
Rekordní jízda

Mise splněna! Elektromobil v závodě do oblak rozdrtil konkurenci

Volkswagen I.D. R Pikes Peak
Zdroj: Volkswagen

Speciál I.D. R Pikes Peak Volkswagenu se zapsal do historie. V nejslavnějším závodě do vrchu zajel nový rekord nejen mezi elektromobily, ale překonal i nejrychlejší čas všech dob Sébastiena Loeba.

7.57,148 minuty. To je nový rekord na slavném Pikes Peak International Hill Climb. Zajel ho Romain Dumas s elektromobilem Volkswagen I.D. R a překonal tak pět let starý rekord Sébastiena Loeba o 16 sekund.

 

Elektromobil o výkonu 680 koní tak porazil na lopatky konkurenty s konvenční technikou pohonu.

 

 

Volkswagen měl jen jeden pokus, víc se při jízdě do oblak v americkém Coloradu nedává. Vůz musel prosvištět 156 zatáček na 19,99 kilometru dlouhé trati s převýšením 1440 metrů. Cíl byl ve výšce 4302 m n.m. A mise se povedla.

 

111

Fotogalerie: Volkswagen I.D. R Pikes Peak

Zdroj: Volkswagen

Volkswagen I.D. R Pikes Peak

Hodnocení:

 

A ve Wolfsburgu jsou nadšení. I.D. R Pikes Peak má být sportovní předzvěstí nové generace vozů I.D. s čistě elektrickým pohonem.

 

Závodní vůz byl přizpůsoben specifickým požadavkům slavného závodu. Konstruktéři měli na jeho stavbu osm měsíců. Potřebovali minimální hmotnost, nejvyšší možný přítlak a maximální výkon. I.D. R Pikes Peak má včetně akumulátorových článků hmotnost necelých 1100 kilogramů, dostal štíhlou a nízkou karoserii s obrovským přítlačným spoilerem na zádi.

 

Karoserie a aerodynamické komponenty jsou vyrobeny z extrémně lehkého kompozitu, vyztuženého uhlíkovými vlákny. Akumulátorové moduly závodního vozu jsou tak kompaktní, že mohly být uloženy vedle jezdce a za něj, aby bylo dosaženo ideálního rozložení hmotnosti.

 

 

Energií z akumulátorů je napájen jeden elektromotor na přední nápravě a jeden elektromotor na zadní nápravě, rozdělování točivého momentu řídí elektronika.

 

Z ultralehkých materiálů je dokonce čalounění sedadla i šestibodové bezpečnostní pásy a kombinéza jezdce. Loga sponzorů byla na kombinéze natištěná, aby se ušetřila hmotnost běžných výšivek. Jen jediné logo muselo zůstat vyšité - pravidla určují, že každý jezdec musí mít na kombinéze vyšívaný emblém slavného závodu.

TN.cz