Publikováno 24. 11. 2017
Krize ve škodovce

Koncern vyrábí auta v různých závodech, Superb nebude výjimka

audi
Zdroj: Audi
Audi Q7 se společně s Porsche Cayenne a VW Touareg vyrábí na Slovensku

Některé včerejší reakce na možný přesun výroby Škody Superb do Německa jsou snad až hysterické. Koncern VW přitom vyrábí různá auta v různých závodech a nikdo s tím nemá problém.

Věděli jste, že se Porsche Cayenne, Audi Q7 i Volkswagen Touareg vyrábí v továrně v Bratislavě? Porsche, Audi ani Volkswagen s tím nemá problém, auta jsou vyrobena na stejných základech a to spojení dává logiku. Proto se na druhé lince na Slovensku společně vyrábí trio malých aut - VW up!, Škoda Citigo a Seat Mii. V českém závodě v Kvasinách se zase vyrábí společně se Škodou Karoq i Seat Ateca. „Koncern Volkswagen je na vzájemném sdílení postavený,“ říká Jiří Kukla, automobiový analytik. „Různá auta může vyrábět na různých linkách, a tak si nejen vzájemně vypomoci v případě nedostatku výrobních kapacit u některých modelů, ale taky zlevnit jejich výrobu. Když se mohou Cayenne nebo Q7, tedy dvě luxusní SUV vyrábět na Slovensku, proč by se Superb nemohl vyrábět v Německu?“

 

DOPORUČUJEME: Je hotovo, Superb už se v Česku vyrábět nebude!

 

Podobně vnímají situaci i zákazníci, kteří nejsou nijak přehnaně senzitivní, za zemi původu. „Máme v rodině dvě auta. To vyrobené v Čechách je paradoxně víc poruchovější než to druhé vyrobené v Rumunsku,“ krčí rameny Tomáš Budil. A za pravdu mu dává i Tomáš Kunc, majitel malého autoservisu. „Když jsem jednomu ze svých zákazníků řekl, že jeho Audi Q3 bylo vyrobeno ve Španělsku a ne v Německu, nechtěl tomu věřit. Ale ono je vlastně docela jedno, kde je auto vyrobené, jde spíš o to, jak je vyrobené a jestli nemá nějakou typickou závadu.“

 

DOPORUČUJEME: „Chceme víc peněz a větší rozdíly mezi auty,“ vzkazuje Volkswagen do Mladé Boleslavi

 

Podle některých informací jde v případě možného přesunu výroby Superbu do továrny v dolnosaského Emdenu, kde deset tisíc lidí pracuje na výrobě Passatů, i o jiné věci, než jen o šetření nákladů. Je to politika a boj o vyšší mzdy a lepší podmínky. Ve Volkswagenu i ve Škodovce mají odbory větší vliv než by se mohlo zdát. Kvalita výroby i mzdové náklady hovoří ve prospěch výroby Superbu v ČR, ale české odbory se nyní snaží vyjednat dvouciferný nárůst mezd a lepší pracovní podmínky, takže se přímo nabízí otázka, za by možný přesun výroby Superbu nemohli použít při vyjednávání...


DOPORUČUJEME: Baví vás auta? Podívejte se na naše videotesty!

TN.cz