Aktualizováno 14.10. 2017 12:13
VW potlačuje konkurenci

Je to tady! Koncern VW nastaví pro Škodovku nová pravidla

volkswagen
Zdroj: Volkswagen

Koncern Volkswagen upraví strategii pro Škodu, Seat i Volkswagen. Nechce, aby si značky vzájemně konkurovaly.

Před pár dny rozbouřily vody ve škodovce zprávy o tom, že by Volkswagen mohl přesunout výrobu Superbu do Německa, prý z kapacitních důvodů. V ČR by to ale mohlo znamenat propouštění, v Německu by naopak nikoho vyhazovat nemuseli. Zároveň by prý škodovka měla platit víc peněz do kasy Volkswagenu za sdílené moderní technologie.

DOPORUČUJEME: Co všechno by mohl znamenat přesun výroby do Německa? A opravdu se to může stát?
 

Koncern Volkswagen sice okamžitě tyto zprávy dementoval, ale odboráři ve škodovce mají jasno a reagovala i česká vláda. Celá situace se však dál vyvíjí... „Upravíme strategii celého koncernu tak, aby se od sebe značky Škoda, Seat i Volkswagen víc lišily,“ řekl generální ředitel koncernu Matthias Müller na setkání s asi 400 manažery ve Wolfsburgu. „Cílem je perfektní pokrytí celoevropského trhu s jasně danými uzemími pro jednotlivé značky. Musíme víc spolupracovat a vycházet si vstříc, to nám umožní lépe cílit na záklazníky a zároveň to uklidní napětí mezi značkami.“ Vedení koncernu proto na základě čtrnácti zákaznických skupin vytyčí nové zaměření pro Volkswagen, Škodu a Seat na evropském trhu.


DOPORUČUJEME: Volkswagen věří elektřině, škodovka v tom jede taky

 

Druhým krokem by podle Matthiase Müllera mělo být nastavení podobných pravidel i pro prémiové značky koncernu, mezi které patří například Audi, Porsche, Lamborghini nebo Bentley. I tady už se mluví delší dobu o tom, že se některé modely vzájemně kanibalizují, ale vzhledem k exkluzivitě a ceně jednotlivých aut jsou rozdíly mezi modely zatím větší, alespoň vizuálně a pocitově, než je tomu u masových modelů.

 

Anketa

Jaký máte názor na strategii koncernu VW?

Hlasovalo 630 lidí.
 

 

Dlužno podotknout, že podobná pravidla mají i ostatní automobilová společenství, ale ne vždy fungují úspěšně. Varující je zejména příklad Fiatu, který z fungující automobilky Lancia udělal v podstatě malého výrobce, podobné je to i s Alfou Romeo.  


ŘÍDÍTE? DOJEĎTE K NÁM NA FACEBOOK!

TN.cz