Aktualizováno 23.11. 2017 14:52
Volkswagen diktuje podmínky

Je hotovo, Superb se už v Česku vyrábět nebude!

škoda
Zdroj: Škoda Auto

Šéf odborářů Jarosav Povšík to řekl v rozhovoru pro Hospodářské noviny, jde prý o hotovou věc.

„Na shromáždění v německém Emdenu natvrdo řekli, že nám vezmou Superb a nechtějí, abychom dělali elektromobily. Jednat se o tom bude nyní. V podkladech je u závodu v Emdenu napsáno, že se tam bude vyrábět rodina Passatů. Ne Passat, ale rodina Passatů,“ řekl Povšík. A do této „rodiny“ patří samozřejmě i Superb... Potvrdily by se tak měsíc staré spekulace, které ale popřela jak Škoda Auto, tak koncern Volkswagen, pod který mladoboleslavská automobilka patří. 


DOPORUČUJEME: Superb by se měl vyrábět v Německu. Odboráři se bouří.

 

To že by se Superb mohl vyrábět jinde, je ale logické. Zvlášť poté, co Škodovka oznámila, že její první elektromobil se bude vyrábět od roku 2020 v Mladé Boleslavi, a že se v jejích továrnách budou dělat i další komponenty pro elektromobily koncernu VW. Podle Povšíka by na počet pracovních míst ztráta jednoho modelu žádný vliv mít neměla, bojí se ale o budoucnost firmy.

Mladoboleslavští odboráři nyní vyjednávají o nových kolektivních smlouvách. Povšík se už dřív nechal slyšet, že chtějí vyjednat dvouciferný růst mezd, svedou také boj o organizaci směnného pracovního týdne. Odborářům vadí, že v Německu mají zaměstnanci víc dovolené i svátků, a taky zmiňuje, že výrobní linka v Kvasinách je podle něj nejkratší, a tedy i nejnáročnější v Evropě.

BAVÍ VÁS AUTA A SVĚT KOLEM NICH? ZAPARKUJTE U NÁS NA FACEBOOKU!



Povšík v listu poznamenal, že hodinová mzda v Emdenu je téměř 50 eur, ve Škodě čtyřikrát méně. Proto se nebojí o zaměstnanost. „Nám se kvůli našim mzdám vždycky nějaká práce dá. Superb je ale naše vlajková loď,“ zdůrazňuje. Podle něj nevychází Volkswagen Škodě vstříc a nejmodernější technika se do škodovek dostává až se zpožděním nebo vůbec. „Závidí nám úspěch. Nazývají nás kanibalisty, i když jen plníme úkoly, které nám dali. Udělali jsme Karoq a Kodiaq a teď jim vadí, že jim konkurují. Dostáváme úkoly jako Popelka, ponořit se pro prstýnek do oceánu. Když je splníme, tak si stěžují,“ uzavírá Povšík.

Samotná Škoda ale přesun výroby nástupce modelu Superb, který by měl přijít na trh po roce 2020, neočekává. „Pro značku Škoda nejsou momentálně předpokládány žádné změny,“ řekl mluvčí automobilky Zdeněk Štěpánek.

 

DOPORUČUJEME: Karoq už se začal prodávat. Co se o něm píše v zahraničí?

 

Jaká tedy bude skutečnost se teprve ukáže. Podle Povšíka však odbory trápí víc věcí než jen Superb. Němcům prý vadí i nová lakovna v Mladé Boleslavi, i ta ale z kapacitních důvodů nestíhá, a tak je část vozů lakovaná v Německu. Na kvalitu jjí práce si ale v Bolesalvi stěžují. Povšík pro Hospodářské noviny taky řekl, že Škoda letos zvažovala nákup ukrajinského závodu, který by jí pomohl vyřešit kapacitní problémy, ale že Škoda už si prý prakticky nedokáže prosadit žádné rozšíření výroby, i když by ho hradila ze svých zdrojů.


DOPORUČUJEME: „Chceme víc peněz a větší rozdíly mezi auty,“ vzkazuje Volkswagen do Mladé Boleslavi

tn.cz / ČTK